Auto6R ile çok daha ekonomik bir hal alıyor,tecrübe ile sabit
DV6C Motor Peugeot'un Euro 5 normlarını karşılama amacıyla hazırladığı bir motordur. Öncüsü DV6 motorlara göre daha güçlü ve daha ekonomiktir.
Motorla İlgili Temel Bilgiler:
1560 cc Motor Hacmi
4 Silindir
Silindir Başına 2 Subap
Common Rail Enjeksiyon
İntercooler'lı Değişken Turbo
82 Kw (112Hp) Maks. Güç @ 3600d/d
270 Nm Maks. Tork @ 1750 d/d
Motor Ağırlığı 122.5 kg (Yağ ve Volan dahil)
Overboost fonksiyonu ile Maks. 285 Nm
Avantajları:
Yüksek Performans
Düşük Hızda Yüksek Tork
Düşük Emisyon Değerleri
Kompakt ve Hafif Oluşu
Partikül Filtre Sistemi
Kullanılan Şanzımanlar: MCM (Manuel) ve MCP (Robotize -Auto6R)
Motorun Kullanıldığı Modeller: 308, 3008, 5008, 508, Partner Tepee, 208
Motorun Genel Görünümü:
Performans Eğrisi:
Konu Ömer Gedik tarafından (14-03-2012 Saat 20:19 ) değiştirilmiştir.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
110 luk motor bılgılerınıde isterız zahmet olmazsa omercım
*GÜMÜŞ OK*
2009 Peugeot 407 Comfort 1.6 HDİ Alüminyum Gri
Ben de 112'likler ile 110'luklara nazaran neler geliştirilmiş, onları burada yazayım ;
1) 8 subap teknolojisi: daha yumusak ve daha çevreci.. 1.6 HDi 110 hp ile karsılastırdığımızda tüm motor parçalarının 50% oranında değismesi sonucu artık yepyeni bir motor
2) Yeni ECCS teknolojisi: yeni nesil yanma odası tasarımı, daha düsük sıkıstırma oranı (16/1), böylece daha düsük NOX (çevreye zararlı karbon oksit türevleri) emisyonu
3) Daha genis yanma odası çapı (10%): silindir çeperlerinde daha az yanmamıs partikül birikimi
4) SWIRL (emme manifoldundan gelen havanın yaptığı istenmeyen bir türbülans tipi) oranının 10% azaltılması: silindir çeperinde daha az ısı kaybı, daha iyi yanma
5) Yeni common rail sistemi: 1,650 barlık basınç
6) Yeni 7 delikli piezoelektrik tipi yakıt enjektörleri (6 delik yerine)
7) Yeni CPU yakıt enjeksiyon algoritmaları: saniyede 5 enjeksiyona kadar yükseltilmis frekans,
8) Daha homojen yakıt/hava karısımı: daha sessiz ve daha az hırçın ama çok daha güçlü bir motor.
9) Daha küçük bir “değisken geometreli” turbo kompresör: daha hafif, daha çabuk tepkili bir turbo, dolayısı ile daha az turbo gecikmesi.
10) Yenilenmis EGR (gaz tahliye) vanası: daha az enerji kaybı
11) 180,000 km bakım aralığı sunan FAP (partikül filtresi)
2011 Peugeot 508 Allure 1.6 e-hdi
Çok şahane bir motor bu
Peugeot 207 RC - Shark Gray
powered by Best Servis
Motor da ki değişiklikler ile kullanılan turbo da değiştiği için dv6 da ki sorunları bu motorda görmüyoruz. görsel olarak bile ilk bakışta turbonun küçüklüğü dikkat çekiyor.
Bence biraz erken böyle bir tespit yapmak için
Peugeot 207 RC - Shark Gray
powered by Best Servis
Turbo sorunu ile ilgili DV6 serisinden kronik bir sorunu rastlamadım.
mimit yazdığından ben şunu anladım. DV6C deki Turbo DV6'daki modele göre daha küçük ve daha tepkili. Turbo gecikmesini DV6C de çok daha az hissediyorsunuz. Zaten bu bilgi de doğru.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
Ben aracımı alırken dv6c daha yeni ülkemizde satışa sunulmuştu, makyajlı kasa corollanın da motorunda bazı değişikliklere gidilmiş ve sorunlar dizi ortaya çıkmıştı bende bu durumu yaşayanlardan birisiydim, bu motorunda yeni olması beni endişelendirmişti işin açığı 110 luk motora sahip bir 308 daha iyi olur diye düşünürken, 112 motor da ki köklü değişikliklerin motoru daha iyi bir noktaya getirdiğine dair yorumları ve incelemelerin görünce biraz da hdi a olan güvenimden bu araçta karar verdim ve pişman değilim.2 beygirlik güç farkı pek birşey ifade etmese de tork farkı ve sözyeldiğiniz gibi tubo gecikmesinin daha da minimize edilmiş olması fark yaratıyor. son uzun yol denemem de 120 tl yakıt ile 120km/h hız ile 613 km yol yaptım bunun yaklaşık 75 km lik bir kısımıda şehir içi oldu.
Motor Kulağında DV6 yazıyor olmalı. Fotoğraf eklerseniz kesin konuşabiliriz. Ama 2012 model ise 112hp olmalı.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
Yanlış anlaşıldım sanırım. Her iki motorda da Motor Kulağında DV6 yazar.
Aracınızın 112Hp olduğuna eminseniz hiç sorun yok.
DV6 Motorun temel kodudur.
DV6TED4 1.6 HDI 16V 110Hp
DV6C 1.6 HDI 8V 112Hp
DV6FC 1.6 HDI 8V 115 Hp
Ayrıca
DV6ATED4 1.6 HDI 16V 90Hp
DV6BTED4 1.6 HDI 75Hp
DV6DTED4 1.6 HDI 8V 92Hp
DV6ETED4 1.6 HDI 8V 75Hp
Konu Ömer Gedik tarafından (20-06-2013 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir. Sebep: DV6ETED4 eklendi.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
cevaplar için çok teşekkür ederim ömer hocam 112 olduğu konusunda bir şüphem yok. 308le aramızda yaklaşık iki buçuk ay ve 3800km'dir seviyeli bir ilişki var. 2. yol bilgisayarını aldığımdan beri sıfırlamadım, ortalama hızım 26 ve tüketim 5,4. ankara şehiriçi, uzun yola çıkma fırsatım henüz olmadı. umarım ileride de üzmez ve uzun bir birliktelik olur :9
Ömürlük ve sorunsuz makineler bunlar Keyifle kullanmanızı dilerim.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
Ömer hocam DV6C'nin overboostlu grafiği var mı acaba ? Biraz araştırdım fakat bulamadım. Birde bu overboost olayı gaz pedalını diplediğimiz zaman tık diye düğmeye basar gibi oluyor ondan sonra mı devreye giriyor ?
Şu an 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 konuk)