Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
117 sonuçtan 81 ile 100 arası
  1. #81
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    04-2016
    Mesajlar
    2.010
    Meslek
    Danışman-Eğitmen
    Model
    508
    Alıntı babazula Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Not_2: necdetpek arkadasın yazdıgı''Ama genel olarak eksik bilgi, önyargılarla bir çok kişi hala son gelişmeleri hiç takip etmeden karalama paylaşımları yapıyorlar.'' yazıya katılmıyorum. Ben niye halen kullandığım ve (eşim sebebiyle bile olsa) satmadıgım aracı kötüleyim ki. Neyse o artı 'sı ile eksi'si ile durum böyle. Sormak istediğiniz bir durum olursa seve seve yardımcı olmaya calısırım.


    Adamın biri kasabaya gidip "köyde bir imam var, namaz kılmayın diyor" diye anlatıyormuş. Nasıl olur demiş ahali, bu nasıl bir imamdır böyle diye şaşırmışlar.

    Sonunda dayanamayıp köye gidip imamı bulmuşlar,
    -Ya sen neden namaz kılmayın dersin, nasıl imamsın böyle diye çıkışmışlar.

    - İmam gülümsemiş, bakın dostlar ben namaz kılmayın değil, abdestsiz namaz kılmayın dedim demiş.


    Benim alıntı da aynen böyle olmuş.
    Uzunca süredir bir çok forumu takip eden biri olarak akla hayale gelmedik şekillerde karalamalara rastladım. Yaşadıkları sorunları anlatan ve çözüm arayanların sayısı kulaktan dolma söylentilerle "bilgiç" edalarla yazanlara oranla çok daha az. Maalesef belli markalara karşı kemikleşmiş önyargıları kırmak Einstein'ın dediği gibi atomu parçalamaktan daha zor oluyor.

    Bu konuda beni "namaz kılmayın" dedi diye suçlayan babzula arkadaşım, umarım sorunun hallolmuştur. Ama istersen o zaman yazdıklarımı bir kere daha oku ve bu alınganlığının nereden kaynaklandığını tekrar düşün.. Tabii bence.

    **********

    Yanıt vermek için alıntıladığım arkadaşımızın mesajı:
    Alıntı d_darko01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba. Otomatik araç bakıyoruz şuanda, özellikle eşim için. Peugeot 208 1.2 110hp eat6 hoşumuza gitti. Donanım olarak, motor olarak, ekonomi olarak ve daha önce yarı otomatikten ağzı yananlar olarak Eat6 da hoşumuza gitti. Tabi bunlar hep kağıt üstündekiler. Araştırmaya başladım ve korktum açıkçası. Şanzıman titremesi, buji kırılması, piston segman kaçırması, motor değişimine kadar giden olaylar söz konusu. Ne yapacağımı bilemedim açıkçası. Tam otomatik klasik tork konvertörlü şanzıman kullanan araçlar da düşünebiliriz ama açıkçası onlar hoşumuza gitmiyor. Ayrıca motor olarak ve yakıt ekonomisi olarak da iyi değil. Ne yapsak bilemedim...



    babazula nickli arkadaşın alınganlık gösterdiği benim _darko01 nickli arkadaşa verdiğim yanıt.:

    Alıntı NecdetPek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alacağınız araç ne olursa olsun, umarım güzel günlerde kullanırsınız.

    Kararınıza olumlu ya da olumsuz etki etmek istemem, ancak küçük bir düzeltme yapmak istiyorum. EAT6 Tork konvektörlü bir şanzıman. Dolayısıyla Tork konvektörlüler hoşunuza gitmiyorsa, EAT6 veya şimdilerde EAT8 çıktı, onlar da hoşunuza gitmeyecektir.

    Şanzımanları kısaca şöyle sıralayabiliriz:

    1- Manuel: Fazla söze gerek yok, kullanıcının debriyaj yardımı ile vites değiştirdiği şanzıman diyebiliriz.

    2-Robotize: Manuel tabanlı sadece debriyaj işini otomatik olarak yapan vites kutuları. Bir ara çok modaydı.

    3- Çift kavramalı: Özellikle VAG Grubu araçlarla ünlendi. DSG adıyla tanındı. Bir vitesteyken diğerini önceden ayarlayıp geçişleri olabildiğince sarsıntısız yapan bir şanzıman. Kuru tipleri ve yanılmıyorsam son zamanlarda da yağlı tipleri ile piyasada bol miktarda var. 2 kavrama esası üstüne kurulmuş. Teknik sıkıntı oranı yüksek olsa da vites geçişleri sarsıntısız.

    4- Tork konvektörlüler: Bizim araçlarda da kullanılan, en klasik otomatik şanzıman türü. ZF özellikle (Alman şanzıman üreticisi) sağlamlığı ile ün yapmış bir vites kutusu. Masrafı düşük, uzun yıllar sorunsuz kullanıma uygun. Eski yıllarda fazla yakıt tükettirdikleri için çokça eleştirilen bir şanzıman. Ancak son yıllarda gelişmeler ile hem ekonomi, hem hissedilmeyen vites geçişleri ile piyasada daha da sevilen bir vites kutusu haline geldi. Peugeot'larımızda Japon AISIN firmasının ürettiği EAT6 ve EAT8 ler kullanılıyor. Hidrolik sistem ile vites geçişlerini sağlayan bir yapısı var.

    5- C V T : Daha çok uzak doğu araçlarında tanınan bir şanzıman. Kısaca 2 kasnak ve bir kayış ile çalışan şanzıman diyebiliriz. Araç hızlandıkça hidrolik basınç yardımıyla kasnakların çapları büyüyüp küçülüyor ve böylece araç motor devri ayarlanmış oluyor. Genel olarak sonsuz vites gibi bir şekilde anlatılıyor. Sonsuz vites diyenler de var.

    Bu konularda çok daha detaylı bilgileri internetten elbette bulabilir ve karşılaştırabilirsiniz. Peugeot 8 seri araçları ile şanzıman konusunda da çok yol katetti ve artık hemen hemen hiç bir yerde şanzıman arızası veya şikayetleri ile öne geçmediğini çok rahat söyleyebilirim.

    Motor konusunda ise 1.2 Litrelik benzinli motor 2 yıl üst üste Avrupa'da yılın motoru seçildi.

    Ama genel olarak eksik bilgi, önyargılarla bir çok kişi hala son gelişmeleri hiç takip etmeden karalama paylaşımları yapıyorlar. O nedenle test sürüşleri yapmanızı, kararınızı denemelerden sonra, ihtiyaçlarınıza göre belirlemenizi öneririm.
    Bir Kedim Bile Yok..

  2. #82
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    15.557
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Model
    308
    babazula nickli arkadaş Seni yanlış anlamış Necdet ağabey

    Senin eğriye eğri doğruya doğru dediğini hepimiz biliyoruz.


    Bu arada bütün 1.2 ler hatalı ya da sorunlu demek zaten doğru değil. Bir müşterime ait 2015 araç şu an 65binde ve sorunsuz. Kendisine buji değişimi ve yazılım güncellemesi olduğunu belirttim. Niye ki benim aracımda sorun yok cevabını aldım.
    Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15

    2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km

    2023 Peugeot XP400 GT 2100km

    2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km

    2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
    2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
    2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
    2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
    1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)

  3. #83
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    04-2016
    Mesajlar
    2.010
    Meslek
    Danışman-Eğitmen
    Model
    508
    Alıntı Ömer Gedik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babazula nickli arkadaş Seni yanlış anlamış Necdet ağabey

    Senin eğriye eğri doğruya doğru dediğini hepimiz biliyoruz.


    Bu arada bütün 1.2 ler hatalı ya da sorunlu demek zaten doğru değil. Bir müşterime ait 2015 araç şu an 65binde ve sorunsuz. Kendisine buji değişimi ve yazılım güncellemesi olduğunu belirttim. Niye ki benim aracımda sorun yok cevabını aldım.


    Sanırım farkında olmadan da olsa birilerini sinirlendiriyorum. Vardır kendince haklı bir nedeni.
    Bir Kedim Bile Yok..

  4. #84
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    09-2016
    Yaş
    39
    Mesajlar
    30
    Meslek
    Eksper
    Model
    208
    Merhaba.
    Ekşisözlük de aynı sıkıntıdan ağzı yanan bir üyenin açtığı başlık var. İlk ana entry silinmiş ama başka bir sitenin arşivinde entry silinmeden önce bu entry den alıntı yapılıp 2015 model 1.2 130 hp buji kırma diye adlandırdığı malum sorunu ifade ettiğini yazmış.

    Çok fazla da tepki var. Haksız da sayılmazlar.
    https://eksisozluk.com/peugeot-puret...aleti--5458201

  5. #85
    Uzman Üye mygold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10-2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    5.422
    Meslek
    Bilgisayar Mühendisi
    Model
    308
    Alıntı NecdetPek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım farkında olmadan da olsa birilerini sinirlendiriyorum. Vardır kendince haklı bir nedeni.
    necdet hocam senin mesajlarındaki iyi niyetini cogumuz biliyoruz..paylaşıma herzaman devam

  6. #86
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    04-2016
    Mesajlar
    2.010
    Meslek
    Danışman-Eğitmen
    Model
    508
    Alıntı mygold Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    necdet hocam senin mesajlarındaki iyi niyetini cogumuz biliyoruz..paylaşıma herzaman devam

    Çok teşekkür ederim Mücahit Hocam. Eksik olmayın.
    Bir Kedim Bile Yok..

  7. #87
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    09-2018
    Mesajlar
    6
    Meslek
    elektronik teknikeri
    Model
    2008
    Uzun zamandan sonra tekrar selamlar. Evet bir yanlıs anlama yaptımışım sanırım bu yanlıs anlama yazılanları ya cok hızlı yada kesik kesik okuyup yanlıs yorumlamam dan kaynaklı sanırım.Bu surec sonucunda @necdetpek den kendısını yanlıs anladıgım ıcın ozur dılerım.Arızaya gelırsek bu surecı hala ara ara yasıyorum.Turkıye peugeot ıle gorusuyorum. Su an bu problemle ılgılı 3 dılede vıdeo cektık arkadaslarla(turkce,ingilizce,almanca) 4. su olan fransızca yı da dıl tarıh de okumus bır arkadas yardımcı olacak. Tekleme sırkeleme olayı sensorlerın temız olmasına ragmen arac yolda seyır halındayken (nadıren ılk calıstırmada da) klima full yada fast auto da oldugunda ve dıp gaz (kick down) yapıldıgında yada gaz pedalına sert basımlarda gerceklesıyor. Ayrıca klima full acık kırmızı ısıkda beklerken elektrık cekebılecek unıtelerı de zorlayınca devir ıbresı cok oynamasa bıle motor bınen yuku net hıssettırıyor. Bu durum bır cok arac da mevcut fakat bu arac lpg gıbı tepkı verıyor. Yaz geldı problem tekrarlamaya basladı tr peugeot a soylemıstım yaz gelınce tekrarlayacak dıye 1 bu hafta sonu 1 kez daha yasadım. Arac su an gelecege donuste kı gıbı gostergelerı kameraya alıyorum vıdeo ıcın. Sımdılık tahmınım .1.kurum tutması 2.buji (bujileri bosuna degıstırmedıler hala neden sorusunun cevabını veremıtyorlar 3. bobın 4.benzın pompası 5. akü sarj din. 6. akü sarj din baglı akü . Sıralamayı rasgele yazdım. Baska bır surec benı beklıyor. Ben bu sıkıntının eat-6 dan degıl de tamamen motor kaynaklı oldugunu düsünüyorum. Video linkini buradan paylasacagım.

  8. #88
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    11-2017
    Yaş
    46
    Mesajlar
    20
    Meslek
    Tedarik zinciri yönetimi / Otomotiv
    Model
    308
    İlginç bende sıkıntı kalmadı gayet keyifle kullanıyoruz.

  9. #89
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    12-2018
    Yaş
    43
    Mesajlar
    13
    Meslek
    Mühendis
    Model
    yok
    Teşekkürler açıklama için. Konuyu takip ediyorum ben de, gelişmeleri paylaşırsanız sevinirim. Zira bizim 208'de de buji değişmiş kısa süre önce, geçenlerde de yazılım güncellemesi yapıldı, ama sorun devam ediyor. Şehirdışındayım şuanda, döndüğümde servise götüreceğim tekrar, "sorun devam ederse getirin kurum kontrolü yapacağız" demişlerdi. Araç daha 33bin km'de, kurum ihtimali düşük bence. Önceden servise götürdüğümde de sanırım karteri filan sökmüşler, triger ve yağ pompasını kontrol etmişler, sıvı conta sıkmışlar çünkü, altta gördüm. Sorunun kaynağını bilemiyorum ama yazıklarınızdan birisi olabilir. Daha çok yakıt ve ateşleme odaklı bir sorun bence. Yüksek basınç pompası olabilir. Ani gaza basmalarda iyi tepki veremiyor, yakıt yetişmiyor olabilir... Bazı kişilerde de hiç sorun yok, demek ki belli bir seride sorun olabilir.

    Alıntı babazula Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandan sonra tekrar selamlar. Evet bir yanlıs anlama yaptımışım sanırım bu yanlıs anlama yazılanları ya cok hızlı yada kesik kesik okuyup yanlıs yorumlamam dan kaynaklı sanırım.Bu surec sonucunda @necdetpek den kendısını yanlıs anladıgım ıcın ozur dılerım.Arızaya gelırsek bu surecı hala ara ara yasıyorum.Turkıye peugeot ıle gorusuyorum. Su an bu problemle ılgılı 3 dılede vıdeo cektık arkadaslarla(turkce,ingilizce,almanca) 4. su olan fransızca yı da dıl tarıh de okumus bır arkadas yardımcı olacak. Tekleme sırkeleme olayı sensorlerın temız olmasına ragmen arac yolda seyır halındayken (nadıren ılk calıstırmada da) klima full yada fast auto da oldugunda ve dıp gaz (kick down) yapıldıgında yada gaz pedalına sert basımlarda gerceklesıyor. Ayrıca klima full acık kırmızı ısıkda beklerken elektrık cekebılecek unıtelerı de zorlayınca devir ıbresı cok oynamasa bıle motor bınen yuku net hıssettırıyor. Bu durum bır cok arac da mevcut fakat bu arac lpg gıbı tepkı verıyor. Yaz geldı problem tekrarlamaya basladı tr peugeot a soylemıstım yaz gelınce tekrarlayacak dıye 1 bu hafta sonu 1 kez daha yasadım. Arac su an gelecege donuste kı gıbı gostergelerı kameraya alıyorum vıdeo ıcın. Sımdılık tahmınım .1.kurum tutması 2.buji (bujileri bosuna degıstırmedıler hala neden sorusunun cevabını veremıtyorlar 3. bobın 4.benzın pompası 5. akü sarj din. 6. akü sarj din baglı akü . Sıralamayı rasgele yazdım. Baska bır surec benı beklıyor. Ben bu sıkıntının eat-6 dan degıl de tamamen motor kaynaklı oldugunu düsünüyorum. Video linkini buradan paylasacagım.

  10. #90
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    05-2019
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1
    Meslek
    Müzisyen-Öğretmen
    Model
    308
    Herkese merhabalar bende yeni bir peugeot 308 sahibi olarak aranıza katıldım. Aracım henüz çok yeni ama maalesef bende sizlerle aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Bütün mesajları tek tek anlayarak okumaya çalıştım ve daha önce başka bir yere yazdığım şikayet mesajımı aynen sizlere de sunarak değerli fikirlerinizi almak isterim. Bu arada araçta bujiler yeni olarak görünüyor ama servis değiştirmemiş sanayi de değişmiş. Yazılım güncellemesi de tahminimce araca hiç yapılmamış. Çünkü multi medya ve bluetoot gibi sistemlerin de güncelleme tarihi hala 2014 olarak görünüyor. Güncelleme olsaydı hepsi bir arada olurdu diye tahmin ediyorum.

    2014 1.2 130 Hp bir 308 aldım. Allure donanıma ek olarak Cam tavan,Anahtarsız çalıştırma ve start-stop mevcut.
    Aracımdan çok memnunum fakat çözemediğim bir sıkıntı kafamı çok kurcalıyor ve sizlere danışmak istedim.
    Araç Henüz 63 bin km de ve gayet bakımlı ve temiz.
    Asıl sıkıntı sürekli yanan motor arızası simgesi...
    Ben aracı aldıktan 1 gün sonra motor arızası sembolü yanmaya başladı ama expertiz raporuna ve kendi ustamın aracı incelemesinin sonucuna bakınca araçta hiçbir sorun görünmemekte.
    Motor arızası yandıktan sonra motorun kendini korumaya alıp gücü kısıtlaması sonucunda beygirde belirli bir oranda düşüş oldu ( Bunu genelde vuruntu sensörü hata verdiğinde yaparmış) ama bu kesinlikle aracın çekişine, gidişine ya da devirlenmesine yansımadı. Araçta rölantideyken devir düşmesi ya da stop etme de yok, tekleme de yok.
    Asıl enteresan bölüm bundan sonra başlıyor. Aracı bilgisayara bağladık ve %95 i geçici olan hata kodlarının hepsi silindikten sonra 2 tanesini bir türlü silemedik
    * Kod 1 : P1032 66 Kıvılcımdan önce otomatik ateşleme (gürültü) ( düşük oranda)
    * Kod 2 : P3060 66 Vuruntu Sensörü
    Bu kodlar bir türlü silinemedi ve aracın uzun uzuunn incelenmesi sonucunda araçta gözle görünür bir problem de bulunamadı. Ustam bu aracın motorunu açıp incelemem lazım dedi.
    Ustamın yorumladığı kadarı ile kötü yakıt kullanımı, Silindir de kurum birikmesi ya da sibop yanması dedi ama bu km ve temizlikteki bir arabanın bunu yapmış olması bana hiç normal gelmedi...
    Aracın eski sahibi ile görüştüm ve aynı hatayı kendisinin de aldığını ve ona da motoru açmaları gerektiğini söylemişler. Açtırmış ve temizletmiş, ne gerekiyorsa yapmış fakat yaklaşık 6 ay sonra motor arıza sembolü tekrar ara ara yanmaya başlamış.
    Yani yaklaşık 3-4 ay önce bu arabanın motoru açılmış ve temizlenmiş. Şimdi en az 2-3 bin tl lik masrafı göze alıp motoru açtırmalı mıyım ? Yoksa başka alternatif çözümlere mi yönelmeliyim bilemedim.... Ayrıca eski sahibi Ankara da ki Peugeot bayisinde ki ustasından 308 lerde bu durumun kronik olduğunu duymuş ve bende Antalya da ki kendi ustamdan benzer bir cümle duydum.
    Şimdi eğer sorun kötü yakıt kullanımı ise nasıl çözerim ?
    Vuruntu sensörü bozuksa nasıl çözerim ?
    Bu vuruntu sensörü motorun neresindedir ve motor açılmadan değiştirilebilir mi ?
    Buji ya da ateşleme bobin değişimi ne derece işime yarar ?
    Bazı gelişmiş motorlarda, ateşleme bobini bozulan silindire gönderilen yakıtı keserek katalitik konvertörün zarar görmesini engeller gibi bir şeyler okumuştum. Silinen hata kodları arasında katalitik konvertör hatası da vardı ama o şu anda yok.
    Motorun hava filtresi ve egzoz kanallarının temizliği hakkında da tavsiye aldım.
    Aracı çalıştırdığım zaman yol bilgisayarında " Motor arızası, aracınızı lütfen tamir ettiriniz" yazıyor ve 3 kere bip sesi geldikten sonra uyarı gidiyor. Bilgisayarla hata kodları silindikten sonra araba çalışır durumdayken motor arızası hiç yakmıyor. Sadece ilk marştan sonra yol bilgisayarına uyarı geliyor. Fakat bu akşam araç soğukken biraz devirli kullanmak durumunda kaldım ve araç yürür durumdayken de motor arıza uyarısının sabit şekilde yandığını gözlemledim.
    Şu anda tamamen kafam karışmış durumda... Belki de gerçekten motor içerisinde bir arıza var ya da başka bir ufak parçanın yol açtığı bir uyarı hatası var.. Ben içinden çıkamadım size danışmak istedim bu konuda.
    Tekrar belirteyim ki araçta tekleme, yığılma, şanzuman hatası, vites geçiş sıkıntısı, devirlenme ya da stop etme gibi bir problem yok . Gayet canavar gibi araç çok da memnunum. Bu konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var, şimdiden okuma nezaketini gösterip yol gösterecek olanlara çok teşekkür ederim.
    2014 1.2 VTİ 130 HP Tekno Gri 308 T9

  11. #91
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    15.557
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Model
    308
    Bu arıza kodları detaylı inceleme yapılması gereken kodlardır. Burada şudur demek yanlış olur.
    Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15

    2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km

    2023 Peugeot XP400 GT 2100km

    2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km

    2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
    2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
    2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
    2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
    1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)

  12. #92
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    11-2017
    Yaş
    46
    Mesajlar
    20
    Meslek
    Tedarik zinciri yönetimi / Otomotiv
    Model
    308
    Merhabalar,
    Öncelikle problemleri pejo yetkili servislerinde çözmeye çalışın sanayi ustaları bu motorlar konusunda pek bilgili değiller. Öncelikle buji ve yazılım güncelleme yaptırın bunun yanında cihazla motor iç temizliği yaptırın. Birde mutlaka lspi problemine karşı üretilmiş total quartz gibi yağlar kullanılmalı sanayi ustalarının bir çoğu bunu bilmiyor yağ bu problemde çok etkin.
    Konu feylesof tarafından (08-06-2019 Saat 12:23 ) değiştirilmiştir.

  13. #93
    Acemi Üye murtibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-2016
    Yaş
    49
    Mesajlar
    70
    Meslek
    serbest
    Model
    308
    Arkadaşlar sizlere iyi akşamlar,ancak durum benim için pek aynı değil.Son olarak 4,5 ay önce konuşulmuş bir konuyu tekrar açmak istemezdim.Maalesef aynı sorunu daha 40.000 km. olmadan bende yaşamaya başladım tek fark benim aracım dizel.Genel hatlarıyla konuyu inceledim 1.2 benzinli motor konunun muhattabıymış gibi görünsede dizel motorla aynı sorunu yaşamaktayım.Nasıl bir şey olduğunu anlatmaya gerek yok yeterince yazmışsınız zaten.Benim öğrenmek istediğim problemini çözen oldu mu,eğer olduysa nasıl bir yol haritası izledi?Yardımcı olursanız sevinirim.Bu hafta içi servise giderek süreci başlatacak gibi görünüyorum.

  14. #94
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    15.557
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Model
    308
    Alıntı murtibey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sizlere iyi akşamlar,ancak durum benim için pek aynı değil.Son olarak 4,5 ay önce konuşulmuş bir konuyu tekrar açmak istemezdim.Maalesef aynı sorunu daha 40.000 km. olmadan bende yaşamaya başladım tek fark benim aracım dizel.Genel hatlarıyla konuyu inceledim 1.2 benzinli motor konunun muhattabıymış gibi görünsede dizel motorla aynı sorunu yaşamaktayım.Nasıl bir şey olduğunu anlatmaya gerek yok yeterince yazmışsınız zaten.Benim öğrenmek istediğim problemini çözen oldu mu,eğer olduysa nasıl bir yol haritası izledi?Yardımcı olursanız sevinirim.Bu hafta içi servise giderek süreci başlatacak gibi görünüyorum.
    Selam

    Dizellerde bu tarz genel bir sorun yok. 1.2 Puretech lerde yaşanan sorunların büyük kısmıda Buji ve Yeni Yazılımla çözüldü. Tam olarak nasıl bir sıkıntı var? Motor arıza lambası yandı mı?
    Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15

    2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km

    2023 Peugeot XP400 GT 2100km

    2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km

    2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
    2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
    2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
    2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
    1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)

  15. #95
    Acemi Üye murtibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-2016
    Yaş
    49
    Mesajlar
    70
    Meslek
    serbest
    Model
    308
    Ömer bey öncelikle teşekkürler.Hiç bir arıza ışığım yanmadı.Hız fark etmiyor bazen 60-65 km.hızda 3. veya 4. viteste,bazen 100-110 km. hızda 5 veya 6. viteste olabiliyor.Gaz pedalında bir titreme hissediyorum sonrasında bir güç kaybı yaşanıyor.Tork,beygir falan sanki hepsi yalan oluyor.Manuele alıp vites küçültüyorum düzelir gibi oluyor ama bir süre sonra o viteste de yapmaya başlıyor.Böyle oynaya oynaya kendimi eve zor atıyorum.Enteresandır her gün olmuyor,ayda bir yada iki...Sıkışık trafikte değil akşam trafiksiz rahat yolda yaşıyor olmam da diğer bir garabet.

  16. #96
    Acemi Üye murtibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-2016
    Yaş
    49
    Mesajlar
    70
    Meslek
    serbest
    Model
    308
    Servis randevusunu yarın için aldım bakalım neler yaşanacak.Bu araba konusunda acayip hassas bir tavrım var.Kaput açılıp anahtar değdi mi benim kafamda olay bitmiştir.Kediyle veda zamanı galiba yaklaşıyor.

  17. #97
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    04-2015
    Mesajlar
    2
    Meslek
    Otomotiv-Makina Teknikeri
    Model
    208
    Merhaba. Benim de 208 eat6 allure paket 2016 model aracım var. 2+2 uzatılmış garantisi mevcut.Rölantide devir dengesizliği,silkeleme,vuruntulu çalışma gibi şikayetlerden dolayı servise götürdüm. En son 21.08.2019 da aracımı servise bıraktım. 4 gün sonra bana dönüş yaptılar ve motorun kurum bağlamasından dolayı garanti kapsamında değişeceğini bildirdiler. Bunun da 3 haftayı bulabileceğini bildirdiler. 12-13 yıllık peugeot kullanıcısı olarak bu problemi yaşamak epey üzdü. Yeni motorda da aynı problem yaşanır mı gibi kafamda çokça soru işaretleri mevcut. Umarım sadece belli serilerde yaşanmıştır bu motor kurumlanma olayı ve çözüme kavuşturulmuştur. Yoksa peugeotun başı epey ağrıyacaktır. Aracımı teslim aldığımda yeniden bilgilendirme yapacağım.

  18. #98
    Acemi Üye murtibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-2016
    Yaş
    49
    Mesajlar
    70
    Meslek
    serbest
    Model
    308
    Geçmiş olsun diyorum çok üzücü bir durum.Benim yaşadığım DPF ile alaklaı bir durummuş.Yani aracı sıkıştır gitsin kız gibi kullanma dediler kısaca...

  19. #99
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    04-2015
    Mesajlar
    2
    Meslek
    Otomotiv-Makina Teknikeri
    Model
    208
    27.09.2019 tarihinde aracımı almış bulunmaktayım. yeni nesil geliştirmesi tamamlanmış,sorunsuz puretech sandık motor takıldığı bilgisi verildi. tüm işlemler garanti tarafından karşılandı.ilk denemelerimde herhangi bir sıkıntı gözükmüyor.biraz daha kullanımımda fikir sahibi olacağım..
    Alıntı denizgfb23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Benim de 208 eat6 allure paket 2016 model aracım var. 2+2 uzatılmış garantisi mevcut.Rölantide devir dengesizliği,silkeleme,vuruntulu çalışma gibi şikayetlerden dolayı servise götürdüm. En son 21.08.2019 da aracımı servise bıraktım. 4 gün sonra bana dönüş yaptılar ve motorun kurum bağlamasından dolayı garanti kapsamında değişeceğini bildirdiler. Bunun da 3 haftayı bulabileceğini bildirdiler. 12-13 yıllık peugeot kullanıcısı olarak bu problemi yaşamak epey üzdü. Yeni motorda da aynı problem yaşanır mı gibi kafamda çokça soru işaretleri mevcut. Umarım sadece belli serilerde yaşanmıştır bu motor kurumlanma olayı ve çözüme kavuşturulmuştur. Yoksa peugeotun başı epey ağrıyacaktır. Aracımı teslim aldığımda yeniden bilgilendirme yapacağım.

  20. #100
    Acemi Üye murtibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-2016
    Yaş
    49
    Mesajlar
    70
    Meslek
    serbest
    Model
    308
    Yeni nesil sandık motor...Önceden otomobil markalarının reklamlarında izlerdik "şu şartlar altında bu kadar km test edildi" filan diye.
    Ama artık bu test işlerini aracı önce müşteriye satıp takip eden zamanda bizlere yaptırıyorlar gibi geliyor.Şikayet dönüşlerine göre de iyileştirmeler yapılıyor.
    Böylesi daha ucuza geliyordur onlar için.

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •