Merhaba. Aramızda ki ilk Gti sahibi olarak hoş geldiniz. Biz sormadan siz biraz anlatabilir misiniz? Öncelikle neden tercih ettiniz? Direksiyona geçince ne hissediyorsunuz?
LG-D958 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba arkadaşlar. Uzun bir süre sabırla Türkiye' ye gelmesini beklediğim 308 GTi' a 2017 başında kavuşmak nasip oldu. Kısaca aracın teknik bilgilerini verecek olursam
Silindir Hacmi : 1598 cc (1.6 litre)
Maksimum Güç : 272 hp @ 6000 devir (200 kW)
Maksimum Tork : 1900-5500 devir bandı aralığında 330 Nm.
0-100 hızlanma : 6 saniye
Fabrika son hız : 250 km/h
0-1000 m :25.3 saniye
Ön fren diskleri : 380 mm / 4 pistonlu kaliperler (Alcon firması üretimi, kırmızı renkte)
Pistonlar : Mahle forged (dövme) alimünyum
Lastik ebatları : 235 35 R19 (Michelin Pilot Super Sport)
Araçta torka duyarlı sınırlı kaydırmalı (torque sensitive limited slip) diferansiyel var. Bu sayede viraj hakimiyeti arttırılmış. Bir kaç adet de resim paylaşacağım. Sorularınız olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
Konu bağımsız23 tarafından (22-06-2017 Saat 01:29 ) değiştirilmiştir.
Merhaba. Aramızda ki ilk Gti sahibi olarak hoş geldiniz. Biz sormadan siz biraz anlatabilir misiniz? Öncelikle neden tercih ettiniz? Direksiyona geçince ne hissediyorsunuz?
LG-D958 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2012 Peugeot 308 Access 1.6 HDİ
Teşekkür ederim. Performanslı ve mühendislik açısından ileri araçlara ilgim var. Araç değişikliği düşünüyordum. Bu kategorideki araçlar arasında bana en makul ve verimli gelen araç bu oldu. Diğer baktığım araçlar Leon Cupra, Golf GTİ, Honda Civic Type-R dı. Hepsi de hot hatchback (ateşli hatcback) sınıfının iyi araçları. Bu araçlar 2 litre bildiğiniz gibi.Dolayısıyla ciddi vergi dezavantajları var. 308 GTi 1.6 litre ve üstün teknolojisi ile bu araçlara kafa tutabilecek niteliklere sahip. Litre başına yaklaşık 170 hp ile litre başına en çok gücü üreten seri üretim araçlardan biri. Bu konuda Mercedes AMG a45 modelinde kullanılan ve 380 Hp güç üreten 2 litrelik modelden sonra ikinci sırada geliyor bildiği kadarıyla. Araçta kullanılan motoru RCZ-R modelinden tanıyordum. Bu motorla ilgili bir çok forumda ve sitede dayanıklılık ve kronik arızalar konusunda araştırma yaptım. Epey dayanıklı bir motor olduğunu ve çok fazla şikayet olmadığını gördüm. 308 GTi da kullanılan motor bu motorun bir iki ufak değişiklikle güncellenmiş hali bildiği kadarıyla. 200 bar basınçla yakıt püskürten enjektör sistemi yenilenmiş. Oysaki VAG Grubunun 2.0 TSI motorlarla ilgili çok fazla sıkıntı yaşayan ve şikayet edenler olduğunu gördüm. Bu sıkıntılarla ilgili fazla detaya girmek istemiyorum, çünkü markayı kötülemeye çalışıyorum zannedenler olabilir. Öyle bir niyetim yok. Sonuçta gündelik olarak kullanabileceğim, gerektiğinde ailecek de kullanabileceğim bir hot hatch arıyordum. Aracın teknik ve mühendislik özellikleri hoşuma gitti. Sürüş karakteri çok aşırı sert değil, ancak pist kullanımında bile sıkıntı yaşatmayacak sertlikte. Evet süspansiyon konfora yönelik değil, ancak araç şehir içinde yol çok bozuk değilse oldukça rahat. Önde Torsen limitli kaydırmalı diferansiyel var. Bu önden çeker güçlü araçlar için bence çok gerekli bir özellik. VW GOlf GTİ de mesela elektro mekanik bir diferansiyel kilidi var. O da standart GTİ da gelmiyor. Performance pack diye özel bir paketle alınabiliyor. Aracın fren diskleri 380 mm çapında ve 4 pistonlu kaliperler kullanılmış. Özetle aracın performans, tüketim, sürüş karakteri, ülkemizdeki vergi durumu vb. bir çok kriteri değerlendirdiğimde bana en uygun gelen ve fiyat/performans açısından en iyi bulduğum araç bu olduğu için 308 GTi ı tercih ettim. Leon Cupra da bence yabana atılacak bir araç değil. Ancak dediğim gibi VAG grubunun timing chain (triger zinciri) vb. konularında çok şikayetlerini yabancı sitelerden de takip ettiğim için temkinli davranarak uzak durdum. Type R ise bu araca nazaran vergi dezavantajı yüzünden bana pahalı geldi.
Bir kaç resim paylaşayım:
![]()
hayırlı olsun güle güle kullanın
Red Black Shark
Araç muhteşem görünüyor, allah kaza bela vermesin. Yakıt konusundada bilgi verebilirmisiniz.
2008 Peugeot 308 1.6 HDI Premium<br />2006 BMW 320i
maaşallah, harika bir araç nazar değmesin... böyle mühendislik felan bilip, onları da hesaplayınca da araç almak, seçmek çok zor oluodur ha (:
2006 Peugeot 407 Comfort 1.6 HDI Montecristo 245.000 km
Maşallah çok özel bir aslana sahipsiniz![]()
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Peugeot 208gti & 307 SW 1.6hdi
http://www.forumpeugeot.com/showthre...08gti-red-lion
http://www.forumpeugeot.com/showthre...ng-i%E7erir%29
NefisPeugeot sport tarafından geliştirilen motor ve mekanik aksam çok keyifli sürüş vaad ediyor. 308 GTI'ı henüz kullanmadığım dönemde RCZ R'ın sürüş keyfini ağırlık merkezi etkisiyle yakalayamaz diye düşünüyordum. Ancak 308 GTI her viraj çıkışı yüzümü güldürdü.
Ah birde 308 R Hybrid üretilseydi.
Çok güzel ve özel bir aslana sahipsiniz. Keyfini sürün![]()
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
,
2025 Peugeot E5008 Ingaro Mavi
2016 Peugeot 208 GTI BPS Siyah Kırmızı 51500km
2023 Peugeot XP400 GT Gri 28000km
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 Titanyum Gri 15800km (SATILDI)
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 18500km (SATILDI)
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
2017 208 Active 1.2 PureTech 82hp S&S ETG5 FL (skypack) Alp Beyazı 7
Aracınızı iyi günlerde kullanın.
2008 classic edition
fotolar süper olmuş.. ellerinize saglık tekrar hayırlı olsun. bende ankaradayım uygun bir zamanda canlı canlı görmek sizlerle tanışmak isteriz..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)