205 GTI'ın doğuşunun 30. yılı şerefine 208 GTI'a 30.yıl Özel serisi yapıldı.

Araçla ilgili çok güzel detaylar var ve genel hatlarıyla anlatmaya çalışacağım.

GTI'ın 30. yılı kutlamaları için geliştirilen 208 GTI 30th, Peugeot Sport ile son haline kavuştu.

308 R Conceptteki gibi çift renkli gövdeye sahip araçta 18 inç özel jantlar 205/40 R 18 Michelin Supersport lastiklerle buluştu. Jant genişliği 0.5 inç arttırılmış. Aracın gövde yüksekliği azaltılmış ve frenler için Brembo 4 pistonlu Kaliperler kullanılmış.

Aracın 200Hp/275Nm olan gücü bu özel seride 208Hp/300Nm e çıkartılmış. Ayrıca Start Stop düzeneğine sahip araç Euro6 normlarını karşılıyor.

Önden çekişli olmasının olumsuzluklarını kapatacak Torsen Kilitli diferansiyele sahip tıpkı RCZ R gibi...

Aracın görünümünde bazı değişikliklere gidilmiş. Mat siyah detaylar dikkat çekiyor. Siyah çerçeve ön ızgara, Siyah aynalar, Siyah jantlar, Siyah sis çerçeveleri aracın oldukça agresif duruşunu sağlamış. Aracın içerisinden henüz görüntü olmasada kırmızı dikişler ve Alcantra döşeme olacağı belirtilmiş.

Her detay bu araca karşı heyecan duymama sebep oldu. Teknik detaylarda aşağıdaki gibi...

Aracın teknik verilerini de yazalım.
Motor Hacmi : 1598cc
Motor Gücü : 208 Hp - 5800 d/d
Motor Torku: 300 Nm - 1700 d/d
Aktarma: 6 İleri Manuel Torsen Kilitli Difransiyel ile
Maksimum Hız: 230 km/h
0-100 km/h: 6.5 sn
80-120 km/h : 6 sn
Ortalama Tüketim : 5.4 lt/100km
Araç Ağırlığı : 1185kg