aero
20-01-2016, 10:57
Merhaba arkadaşlar, 2010 110hp HDI FAP aracımın turbosunu elimize almış bulunuyoruz. Yokuşun birinde son nefersini vererek az önce tepesine çıkmak üzere olduğum hımbılın arkasında en sağ şeritten benzinli fiat uno çekiş gücü ile ancak servise kadar dayanabildi.
Henüz 107000 de idi. Bir süredir sıklaşan aralıklarla partikül filtresi ikazı da alıyordum, onun temizliği ve sıvı ilavesini de hallettiriyorum. Araç şu an yetkili serviste.
Benim tahminim, araç sürekli eşim tarafından okul transferi için kullanılmakta ve kısa mesafe (~4km) soğuk motor git gel yapmakta idi. Maalesef araç bende iken de soğuk motorun ısınmasını beklemeden yokuşlarda yüksek tork ile gitmek gibi bir kötü huyum vardı. Bu ikisi ya da partikül filtresini de ilave edersem 3 şüpheli konudan bu sıkıntıyı yaşamış olma ihtimalim nedir? Bilenler payşalabilir mi?
Masraf olarak araç için yetkili servis 900 işçilik 450 sarf ve değişimi zorunlu alt malzeme bedeli çıkardı. 2450 tl de turbo dediler (110 ların turbosu farklı, 112 ve 115 lerin turboları farklı ve elektronik kontrollü). Turboyu Honeywell’in alt markası Garrett üretiyor. Distribütörünü bulup kendim 1300 tl kdv dahil aldım. Servise bıraktım. Aracı da sanayide düzelttirecektim lakin yetkili serviste durduktan sonra bir daha çalışmadığı için vazgeçemedim. İşçilik ve alt malzemeleri oraya ödeyeceğim. Garanti sadece distrübütörün parçanın kendisine verdiği garanti oluyor. Bir şekilde tekrar sıkıntı çıkar ve ben yine yetkili servise götürüsem aynı işçilik tekrar alınacakmış.
Ayrıca süre olarak 2.5 gün dediler, bu da bana fazla geldi. Siz ne dersiniz?
FAP uzun süredir devreye girmiyordu, maisine baktılar sadece 1 lt eksilmiş dediler, ilave edecekler. Bu sarsıntılı yüksek hararetli partikül yakma seanslarından araç neden vazgemiş olabilir bilen var ise bunu da merak etmekteyim.
Baskı balatayı zaten 90 da sıfırlamıştım, rot askıları, arka amörtisör,direksiyon simidi vs şimdi turboyu da sıfırladıktan sonra 508 e geçme projesini askıya alacağım herhalde. Bayağı emek verdim araca. Yağ gibi gidiyor kara bela.
Herkese arızasız günler dilerim.
Henüz 107000 de idi. Bir süredir sıklaşan aralıklarla partikül filtresi ikazı da alıyordum, onun temizliği ve sıvı ilavesini de hallettiriyorum. Araç şu an yetkili serviste.
Benim tahminim, araç sürekli eşim tarafından okul transferi için kullanılmakta ve kısa mesafe (~4km) soğuk motor git gel yapmakta idi. Maalesef araç bende iken de soğuk motorun ısınmasını beklemeden yokuşlarda yüksek tork ile gitmek gibi bir kötü huyum vardı. Bu ikisi ya da partikül filtresini de ilave edersem 3 şüpheli konudan bu sıkıntıyı yaşamış olma ihtimalim nedir? Bilenler payşalabilir mi?
Masraf olarak araç için yetkili servis 900 işçilik 450 sarf ve değişimi zorunlu alt malzeme bedeli çıkardı. 2450 tl de turbo dediler (110 ların turbosu farklı, 112 ve 115 lerin turboları farklı ve elektronik kontrollü). Turboyu Honeywell’in alt markası Garrett üretiyor. Distribütörünü bulup kendim 1300 tl kdv dahil aldım. Servise bıraktım. Aracı da sanayide düzelttirecektim lakin yetkili serviste durduktan sonra bir daha çalışmadığı için vazgeçemedim. İşçilik ve alt malzemeleri oraya ödeyeceğim. Garanti sadece distrübütörün parçanın kendisine verdiği garanti oluyor. Bir şekilde tekrar sıkıntı çıkar ve ben yine yetkili servise götürüsem aynı işçilik tekrar alınacakmış.
Ayrıca süre olarak 2.5 gün dediler, bu da bana fazla geldi. Siz ne dersiniz?
FAP uzun süredir devreye girmiyordu, maisine baktılar sadece 1 lt eksilmiş dediler, ilave edecekler. Bu sarsıntılı yüksek hararetli partikül yakma seanslarından araç neden vazgemiş olabilir bilen var ise bunu da merak etmekteyim.
Baskı balatayı zaten 90 da sıfırlamıştım, rot askıları, arka amörtisör,direksiyon simidi vs şimdi turboyu da sıfırladıktan sonra 508 e geçme projesini askıya alacağım herhalde. Bayağı emek verdim araca. Yağ gibi gidiyor kara bela.
Herkese arızasız günler dilerim.