PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor teklemesi ve fan arızası..acil yardım..



kvnc35
01-12-2015, 20:23
Merhaba arkadaslar, aracım 2009 model LPG li 138 binde.. yaklaşık 2-3 aydır aracımda hareket halinde sarı arıza ışığını yakıyor motor teklemesi yapıyor resmen gaz pedalına tepki vermiyor ve bu esnada da radyatör fanı sesli biçimde çalışıyor.. Hararet göstergesi bu esnada 70-80 derecelerde geziniyor.Aracı stop edip bıraktığım zaman fan 10-15 dk çalışıyor kendiliğinden..Bu sorun benzinde de zaman zaman yapıyor.

Arabayı 3-4 farklı ustaya servise gösterdim.. 4 numaralı bobin arızası dediler değiştirdim. LPG enjektörleri tıkalı dediler değiştirdim. Bujiler dediler değiştirdim.. Yapmadığım masraf kalmadı sorun geçmedi artık nefret eder oldum..

Sizlerden bu sorun hakkında çözümlerinizi bekliyorum çok bunalmış durumdayım..

Ömer Gedik
01-12-2015, 20:49
Sorunu okuyunca aklıma direk bobin arızası geldi ama değişmişsin. Fan açık kalması için fan müşürü değiştirdin mi? Bu işin ucu motor beyni ve sigorta kutusuna kadar dayanır.

kvnc35
01-12-2015, 20:51
Fan sistemine herhangi bir müdahale olmadı diğer heryolu denedik çözüm olmadı.. peki fandaki arıza,sistemde sarı arıza ışığını yakıp motora tekleme sıkıntısı verirmi??

Ömer Gedik
01-12-2015, 20:59
Arıza cihazına bağlayınca çıkması gerekir problemin. Fanla ilgili şunu söyeyebilirim. Müşür bozuksa fanın devreye giriş çıkışları değişir. Motor arızası muhtemelen tekleme ve gaz yememe sebebiyle oluşuyor.

kvnc35
01-12-2015, 21:47
Bilg baglantisinda bobin arizasini veriyordu degistrdik ama duzelme olmadi sorunlarda sadece parca degismis oldu

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ömer Gedik
01-12-2015, 21:48
Bobin arızası vermeye devam mu etti?

kvnc35
01-12-2015, 22:08
Hayir baglantida artik bobin arizasi vermiyor ama mekanik olarak tekleme ve fan arizasi devam ediyor

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S.keskin
01-12-2015, 23:00
Ömer'inde dediği gibi fan ve hararet muşurlarını kontrol ettirmenizde fayda var. Umarın sorun hallolur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kvnc35
02-12-2015, 01:02
Tesekkurler yarin son kez gidecegm sanayiye ve fan kontrolune agirlik verecegim .

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

kvnc35
03-12-2015, 22:00
Bugun araci yetkili servise goturdum cihaza bagladik yeniden ayar cektik sonra 50 km kadar benzinde test ettik araci cok iyi performans aldik hic bir sorun yasamadik.. bi sure hic lpg devreye sokmadan benzinde kullanacagm eger sorun olmazsa lpg ye tekrar gecirip onu da test edecegiz...

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Emrah_06
04-12-2015, 08:16
Sorun sadece lpg de oluyor ve motor tekleyip gaz pedalı işlemiyorsa birde map sensörüne baktırın. Akla gelen en son ihtimallerden biridir.

Aynı durumu yaşamıştım map sensörü değişti sorun giderilmişti.

polataydın
05-12-2015, 11:44
motor tekleme proplemi kronik tir ....1,6 vti BMW ile ps geliştirilmiş bir motor ilk çalıştırdığında 1-2 dk bekle motor ısınsın hararet hareket etsin öyle kalk ....... bende ilk aldığım 2009 1,6vti 308 de aynı sorunu yaşadım sonra araştırınca civic ve 308 lerde bu sorun kronik turbo olmadığı için motor çalışma sistemi farklı yapmışlar ........ motor ısınınca sorun geçiyorsa boşa uğraşma ben çok uğraştım sorun geçmiyorsa ...... benzin filitresini bujileri kontrol ettir....................

kvnc35
16-12-2015, 21:48
Merhaba arkadaslar birsüredir yazamadım aracımı yaklaşık 400-500 km kadar benzinde kullandım her türlü yol şartlarında motor sorunsuz mükemmel performans aldım.. Artık aracın orjinalinden sorun olmadığı kanaatine vardım. LPG sistemini devreye soktum ve motor teklemesi huzursuzluğu tekrar başladı aynı anda fandaki bahsetmiş olduğum düzensiz çalışmada başladı.. Yaklaşık 40-50 km bu şekilde kullandım ve tekrar benzine dönmek zorunda kaldım.. Artık aractan bir sorun olmadğı kesinleşti tek sorunumuz LPG sisteminde.. 1 ve 4 numaralı enjektörleri değişmişti peki başka lpg için ne yaptırabilirim ??

snlyldz
17-12-2015, 11:33
Merhaba arkadaslar birsüredir yazamadım aracımı yaklaşık 400-500 km kadar benzinde kullandım her türlü yol şartlarında motor sorunsuz mükemmel performans aldım.. Artık aracın orjinalinden sorun olmadığı kanaatine vardım. LPG sistemini devreye soktum ve motor teklemesi huzursuzluğu tekrar başladı aynı anda fandaki bahsetmiş olduğum düzensiz çalışmada başladı.. Yaklaşık 40-50 km bu şekilde kullandım ve tekrar benzine dönmek zorunda kaldım.. Artık aractan bir sorun olmadğı kesinleşti tek sorunumuz LPG sisteminde.. 1 ve 4 numaralı enjektörleri değişmişti peki başka lpg için ne yaptırabilirim ??
Lpg sisteminde çok fazla eleman yok zaten. Enjektörlere bakılmış sanırım. Geriye regülatör filtre ve beyin kalıyor. Bence lpg kitinizden anlayan bir usta sorununuzu kolaylıkla çözer.

kvnc35
17-12-2015, 18:32
Lpg ustasi bulmakta sorun.. izmirli arkadaslardan tavsiye edecekleri yerleri bekliyorum...

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

sessizgece
18-12-2015, 00:23
2009 yılında benzinli c4 ün vardı. LPG düşünmüştüm ve çok araştırma yapmıştım. O Zaman'lar Ankara da sadece Peugeot ve citroen lere lpg montajı yapan bir yer buldum. Ustanın söyledikleri kafama yatmıştı. Sürekli bu araçların montajını yaptıklarından en ince ayrıntısına kadar çözüyorlarmış. Kesinlikle geri dönüş olmuyor demişti. En önemli aklımda kalan iki nokta;
LPG enjektörlerinin yerinin açılırken çapakların içine düşmemesi ve mümkün olduğunca yanma odasına yakın delinmesiydi. Aklıma yatmıştı.
O yüzde naçizane tavsiyen takan kişinin kaç tane aynı araçtan montaj yaptığına dikkat etmeniz.
Her bir aracın lpg enjektör açılan yerleri farklı olur diye düşünüyorum ki ustada aynısını söyledi ve mesela asla başka marka montajı yapmam. Yerini, sorununu bulmam Zaman alır demişti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kvnc35
16-01-2016, 22:26
Arkadaslar sonunda çok şükür yaklaşık 6 aydır maddi manevi beni çok yoran araçtan soğutma noktasına getiren sorunumuzu çözdük.. LPG için zavoli servisine gittim ve enjektörlerin hepsini değiştirdik.. map sensörü kontrol edildi problem yoktu.. güzel bir yazılım güncellemesinden sonra aracımı yaklaşık 300 km test etme şansım oldu bugune kadar hiçbir problemim kalmadı yeniden aşık oldum aslan parçasına.. bugune kadar boşa yaptığım tamirci masraflarını sanırm araca ekstra zevkler için yapsaydım çok farklı olurdu ama zararın neresinden dönsek kardır diyorum..

şu an tek problemim akü değişiminden dolayı sıfırlanan yol bilgisayarı saat ve tarih ayarlaması kaldı. aracta orjinal teyp olmadığı için serviste de ayarlayamadılar kaldı öyle..

polataydın
16-02-2016, 15:09
Merhaba arkadaslar, aracım 2009 model LPG li 138 binde.. yaklaşık 2-3 aydır aracımda hareket halinde sarı arıza ışığını yakıyor motor teklemesi yapıyor resmen gaz pedalına tepki vermiyor ve bu esnada da radyatör fanı sesli biçimde çalışıyor.. Hararet göstergesi bu esnada 70-80 derecelerde geziniyor.Aracı stop edip bıraktığım zaman fan 10-15 dk çalışıyor kendiliğinden..Bu sorun benzinde de zaman zaman yapıyor.

Arabayı 3-4 farklı ustaya servise gösterdim.. 4 numaralı bobin arızası dediler değiştirdim. LPG enjektörleri tıkalı dediler değiştirdim. Bujiler dediler değiştirdim.. Yapmadığım masraf kalmadı sorun geçmedi artık nefret eder oldum..

Sizlerden bu sorun hakkında çözümlerinizi bekliyorum çok bunalmış durumdayım..

öncelikle Peugeotlarda kronik arıza olan tekleme sorunu mevcut ... aracı çalıştırdıktan sonra 2-3 dakika bekle ısı saati hareket edince 2000deviri geçme ısı 70 dereceye gelince sorun gidiyor ... ben o şekilde teklemeyi çözdüm .... yalnız eğer vites geçişlerindede varsa depriaj komple değiştirmen lazım belirtisi olarakta direksiyonda arada bir sertleşme olur .... tabi servistekiler ustaysa daha iyi bilirler