Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 HDI Euro5 Motor Enjektör Konusu
aokaymaz
17-02-2016, 10:05
2009 model hiçbir 308'de kronik bir tekleme vb. problem yok. Hiçbirinde de bu problem yok. Debriyaj yüzeyini yaktıysanız titreyerek kalkar ki bu tüm otomobillerde böyledir.
Burada bahsedilen 2011 modellerde Euro5 motorlarda karşılaşılan Enjektör sorunudur ki Peugeot bu araçlar için değişimi kısmen veya tamamen karşılıyor.
Ömer bey benim benim aracımda en son 2015 mayıs ayında 43 bin kmde peugeot servisine girmiş. ben aldığımda 49 bin kmde idi aracı alınca garantisi bittiği için hemen bakımını özel serviste yaptırdım. Peki bizim enjektör sorununu garantiden halledebilirlermi
KARADENİZ
18-02-2016, 00:25
bu enjektör sorunu tamamen mazot kaynaklı arkadaşlar.opet eurodizel yakıtla kesinlikle tekleme yapmıyor.total de iyi.bu araç yakıtın evsafına göre davranıyor.özellikle Euro 5 hdi ler Shell dizel ile çok tekliyor ve şakırdıyor.bir de farklı farklı yerlerden mazot almayın.yani opetse hep opet totalde hep total olsun depoda.çünkü o zaman da tekliyor meret.boş yere araçlarınızı elletmeyin mazotunuzu değiştirin derim.ben defalarca denemiş ve bu işe kafa yormuş bir kardeşiniz olarak söylüyorum.
aokaymaz
15-03-2016, 10:51
Yetkili serviste ise masrafı karşılıyorlar
Şehir ve servis belirtebilirmisiniz hocam hangi serviste yaptılar.Bilgi verirsen sevinirim. Bende gitmeyi düşünüyorum
Ömer Gedik
15-03-2016, 14:45
Arkadaşlar enjektörle ilgili zaten bir konumuz var ve Peugeot'un bu konuda destek verdiğini burada belirtmiştik. Lütfen tekrar eden konular açmayınız.
Konular birleştirildi.
Arkadaşlar herkese merhaba ve geçmiş olsun. Bende 2011 model 308 sportium 112 hp auto 6r var. Normal şartlarda aracın performansından konforundan yol tutuşundan oldukça memnunum. Ancak maalesef ki enjektör sorunu bende de var. Bunun yanında avans vurma sesine benzer şakırdama diye tabir edilen ses var. Bu sıkıntılar çok can sıkıcı hale geldi ve aracın sürüş kalitesini ciddi şekilde etkiliyor. Yetkili !!! serviste yazılım güncelleme ve enjektör alıştırmalarını 4 veya 5 kere yaptırdım. Peugeot Türkiye'yi defalarca aradım ama sinir bozmaktan başka hiçbir işe yaramadı. Şu an için geldiğim son nokta enjektör değişimi. Aracın servis devamı olmadığı için hiçbir şeye karışmıyorlar. Tartışmadığım kimse kalmadı. Netice sıfır . Sonuç olarak cepten 2.700 TL'ye enjektör değişimi yapılacak. Olumlu sonuç alacağımı düşünmüyorum. Bir süre kullanıp sonucu sizlerle paylaşacağım.
Bilgisayara bağlayınca 3enjektörün verdiği ateşleme hatasıyla ilgili pompacı baktı işemelerde sorun yok dedi bir hafta daha kullan tekrar balayım dedi ve baktı sorun yok dedi.
Ayni sorun bendede oldu. Sabah biraktim aksam aldim.
Hayir demelerine ragmen bence yaptiklari tek sey hava akismetre yada oksijen sensoru veya her neyse.
temizleyip taktilar.
Sahsi fikrim bu.
Cunku yoktu. Uzun yoldan geldim, garaja cektim. Sabah geldigimde vardi.isininca geciyordu.
durumum bu.
kral1840
11-05-2016, 09:12
enjektör konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım arkadaşlar sizlere de fikir olsun.
şimdiki aracımı almadan 2 gün önce yani geçen hafta 2011 e hdi access 90 bin km de bir araç buldum.
1999 dan beri gittiğimiz özel servisimize götürdüm.
kaportada boyanan değişen yoktu
aynı zamanda bilgisayara bağladılar ve ustam beni çağırdı enjektörler arıza gösteriyor dedi.
ne yapalım dedim.
ya enjektörler gerçekten arızalı masrafı 2500-3000 olur ya da yazlılım yüklenip enjektör alıştırması yapılırsa düzelebilir bunun maliyeti düşük olur dendi.
bende araç sahibini çağırdım usta ona da anlattı haberiniz varmıydı dedi,adam kem küm etti yani haberi vardı.zaten aracın fiyatı da piyasaya göre 2-3 bin lira düşüktü ama bunları söylemesi lazımdı,servis yerine computeste soksaydım aracı duman atışından anlamasaydı ya da önemsiz denseydi alacaktım belki.
neyse ben adama enjektör işini çözün sonra beni arayın bu halde aracı 3000 tl aşağı bile verseniz alamam dedim.
sonradan öğrendim bu enjektör arızası tekrarlanabiliyormuş.
sonra adam aradı ertesi gün müsait değildim açamadım,sonra da şimdiki aracımı aldım.
bu enjektör sıkıntısını ilk defa o aracı gösterirken öğrendim.
inşallah bende ve siz arkadaşlarımda böyle bişey çıkmaz.
çıkarsa da inşallah yazılım ve alıştırma ile çözülür.
enjektör konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım arkadaşlar sizlere de fikir olsun.
şimdiki aracımı almadan 2 gün önce yani geçen hafta 2011 e hdi access 90 bin km de bir araç buldum.
1999 dan beri gittiğimiz özel servisimize götürdüm.
kaportada boyanan değişen yoktu
aynı zamanda bilgisayara bağladılar ve ustam beni çağırdı enjektörler arıza gösteriyor dedi.
ne yapalım dedim.
ya enjektörler gerçekten arızalı masrafı 2500-3000 olur ya da yazlılım yüklenip enjektör alıştırması yapılırsa düzelebilir bunun maliyeti düşük olur dendi.
bende araç sahibini çağırdım usta ona da anlattı haberiniz varmıydı dedi,adam kem küm etti yani haberi vardı.zaten aracın fiyatı da piyasaya göre 2-3 bin lira düşüktü ama bunları söylemesi lazımdı,servis yerine computeste soksaydım aracı duman atışından anlamasaydı ya da önemsiz denseydi alacaktım belki.
neyse ben adama enjektör işini çözün sonra beni arayın bu halde aracı 3000 tl aşağı bile verseniz alamam dedim.
sonradan öğrendim bu enjektör arızası tekrarlanabiliyormuş.
sonra adam aradı ertesi gün müsait değildim açamadım,sonra da şimdiki aracımı aldım.
bu enjektör sıkıntısını ilk defa o aracı gösterirken öğrendim.
inşallah bende ve siz arkadaşlarımda böyle bişey çıkmaz.
çıkarsa da inşallah yazılım ve alıştırma ile çözülür.
Ben aracı yetkili servise sokmadan aldım. Computest ile aldım. Ama bakımı yetkili serviste yaptırdım. Bir şey demediler enjektörlerle ilgili olarak. İnşaallah bilgisayara bağlamışlardır.
Galiba enjektör sorunu olanları yetkili servisler ücretsiz değiştiriyor diye okudum forumda. Hala devam ediyor mu bilmiyorum.
Merhaba Arkadaşlar;
2011 Envy 1.6 HDI sahibiyim; 72.000 de aracım bu sorunlar bende de vardı; pompacı; tamirci hepsine sordum değişmesi gerekiyor / tamir edilmesi gerekiyor dediler.
En son servise götürdüm; bir de yetkili servis bakıp ne olduğunu söylesin; en azından yazılım / alıştırma vs yapsınlar diye;
Hiç ummadığım şekilde 4 enjektörüm garanti kapsamında değiştirildi;
Dışarıda çözüm aramak yerine önce yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim; en fazla arıza tespit / kontrol ücreti ödemiş olursunuz;
Merhaba Arkadaşlar;
2011 Envy 1.6 HDI sahibiyim; 72.000 de aracım bu sorunlar bende de vardı; pompacı; tamirci hepsine sordum değişmesi gerekiyor / tamir edilmesi gerekiyor dediler.
En son servise götürdüm; bir de yetkili servis bakıp ne olduğunu söylesin; en azından yazılım / alıştırma vs yapsınlar diye;
Hiç ummadığım şekilde 4 enjektörüm garanti kapsamında değiştirildi;
Dışarıda çözüm aramak yerine önce yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim; en fazla arıza tespit / kontrol ücreti ödemiş olursunuz;
Harika. Hangi servis bu?
Harika. Hangi servis bu?
Ben İstanbul Sanayi Mahallesinde NEV'e götürmüştüm; sağolsunlar çok ilgilendiler;
kral1840
12-05-2016, 12:41
Ben aracı yetkili servise sokmadan aldım. Computest ile aldım. Ama bakımı yetkili serviste yaptırdım. Bir şey demediler enjektörlerle ilgili olarak. İnşaallah bilgisayara bağlamışlardır.
Galiba enjektör sorunu olanları yetkili servisler ücretsiz değiştiriyor diye okudum forumda. Hala devam ediyor mu bilmiyorum.
enjektör arızasında araç tekleyerek gidiyor,sizde bu sorun yoksa sıkıntı yoktur.
computestçiler de duman atışından anlıyorlarmış.
olsaydı söylerlerdi.
enjektör arızasında araç tekleyerek gidiyor,sizde bu sorun yoksa sıkıntı yoktur.
computestçiler de duman atışından anlıyorlarmış.
olsaydı söylerlerdi.
Yolda giderken vites küçültürken ya da büyütürken bir tekleme yok çok şükür. Ama 1. viteste iken dur-kalklarda silkeleme var. Karşılaştıramadığım için normal olup olmadığını bilmiyorum.
egr iptal oluyorsa euro5 de
1 dakika durmadan conta ile iptal edin :)
aokaymaz
22-06-2016, 15:59
Harika. Hangi servis bu?
Garantisi bitmiş miydi aracın
aokaymaz
22-06-2016, 16:02
Merhaba Arkadaşlar;
2011 Envy 1.6 HDI sahibiyim; 72.000 de aracım bu sorunlar bende de vardı; pompacı; tamirci hepsine sordum değişmesi gerekiyor / tamir edilmesi gerekiyor dediler.
En son servise götürdüm; bir de yetkili servis bakıp ne olduğunu söylesin; en azından yazılım / alıştırma vs yapsınlar diye;
Hiç ummadığım şekilde 4 enjektörüm garanti kapsamında değiştirildi;
Dışarıda çözüm aramak yerine önce yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim; en fazla arıza tespit / kontrol ücreti ödemiş olursunuz;
Aracın garantisi bitmişmiydi hocam. Birde ben götüreyim diye düşünüyorum. Garanti bitti ise bu enjektör problemi e hdi lerde kronik olduğu içinmi değiştirdiler
Merhaba;
Uzun zamandır giremiyordum biraz geç cevap olacak ama araç 2011 garanti bitmiştir; ama servis bakımlı; bir açıklama yapmadılar; enjektörler sıkıntılı diye götürdüm; değiştirelim dediler ve sadece işçilik ödedim;
Garantiden değişelim dedikleri için açıkçası hiç neden sormadım; değişsin yeter diye düşündüm :)
Merhaba;
Uzun zamandır giremiyordum biraz geç cevap olacak ama araç 2011 garanti bitmiştir; ama servis bakımlı; bir açıklama yapmadılar; enjektörler sıkıntılı diye götürdüm; değiştirelim dediler ve sadece işçilik ödedim;
Garantiden değişelim dedikleri için açıkçası hiç neden sormadım; değişsin yeter diye düşündüm :)
Teşekkürler bilgi için. Umarım bu olay devam ediyordur. Yarın birgün sıkıntı oluşursa ki inşaallah olmaz kafamız rahat olur.
kral1840
13-07-2016, 14:50
arkadaşlar 5. ayda aldığım 2012 35 bendeki 1.6 e hdi 112 lik 308 imde uzun yolda 80-100 km ya da daha fazlayken ayağımı gazdan çekince bir tekleme zıplama gibi bişey oluyor ama düşük hızda ya da hızlanmalarda bişey yok.
bu tekleme enjektördenmidir?
arkadaşlar 5. ayda aldığım 2012 35 bendeki 1.6 e hdi 112 lik 308 imde uzun yolda 80-100 km ya da daha fazlayken ayağımı gazdan çekince bir tekleme zıplama gibi bişey oluyor ama düşük hızda ya da hızlanmalarda bişey yok.
bu tekleme enjektördenmidir?
Devamlı oluyor mu bu? Daha düşük ya da daha yüksek hızda da oluyor mu?
kral1840
14-07-2016, 08:40
Devamlı oluyor mu bu? Daha düşük ya da daha yüksek hızda da oluyor mu?
dün de denedim 5. ya da 6. viteste 2000 devir civarlarında ayağımı gazdan çekince zıplama tekleme oluyor,boşa atınca kesiliyor,geri a ya alınca tekrar başlıyor
Bende de böyleydi gazdan çekince değil 1900 devirde sabitlediğinde; 2000 üstüne çıkınca kesiyor; altına inince kesiyordu;
kral1840
19-07-2016, 15:28
Bende de böyleydi gazdan çekince değil 1900 devirde sabitlediğinde; 2000 üstüne çıkınca kesiyor; altına inince kesiyordu;
ben özel servise gidiyorum,şimdi göral ya da abc ye götürsem arıza teşhisinde ücret alıyorlarmı?
mesela bana da arızalı dediler ama garantiden değişelim demediler o zaman bende yaptırmıyorum dediğimde de ücret alıyorlar mı?
ben özel servise gidiyorum,şimdi göral ya da abc ye götürsem arıza teşhisinde ücret alıyorlarmı?
mesela bana da arızalı dediler ama garantiden değişelim demediler o zaman bende yaptırmıyorum dediğimde de ücret alıyorlar mı?
Alırlar.
kral1840
22-07-2016, 08:47
dün de denedim 5. ya da 6. viteste 2000 devir civarlarında ayağımı gazdan çekince zıplama tekleme oluyor,boşa atınca kesiliyor,geri a ya alınca tekrar başlıyor
dünde 1. viteste tekleme yaptı.ne olacak akibetimiz masraf mı çıkacak ki?
şansımıza bizde de mi enjektör sorunu çıktı.
dünde 1. viteste tekleme yaptı.ne olacak akibetimiz masraf mı çıkacak ki?
şansımıza bizde de mi enjektör sorunu çıktı.
Dün akşam iş çıkışı ciddi bir köprü trafiğinde kaldım. Bir müddet sonra 1. viteste ike devir 1700 lere vurduğunda araç sarsılarak 2. vitese geçmeye başladı. Her dur-kalkta 1. viteste bunu yaptı. Sabah sıkıntı yoktu. Çok fazla trafikte kalındığı için mi böyle birşey yaptı acaba?
Ömer Gedik
01-08-2016, 07:50
Eğer Auto6r sahibiyseniz dur kalk trafik sonucu kalkıştı titreme Şanzıman kaynaklıdır. Soğuduğunda eski halini alacaktır. Sürekli yaparsa veya aşırı sarsıntı oluyorsa debriyaj volan ikilisi degismelidir.
Eğer aracınız motor soğukken silkeliyorsa ve şakırdama tabir edilen sesi duyuyorsanız enjektör değişimi gerekir. Tamir temizlik vs denemeyin. Fabrikasyon arıza mevcut. Garantili olan araçlar garantiden enjektörleri değişti. Garantisi bitmiş araçlara eğer servis kayıtları var ise veya km yüksek değilse garanti desteği sunuluyor. Cüzi bir ücretle enjektörleriniz yenileniyor.
Sent from my SM-N920G using Tapatalk
Eğer Auto6r sahibiyseniz dur kalk trafik sonucu kalkıştı titreme Şanzıman kaynaklıdır. Soğuduğunda eski halini alacaktır. Sürekli yaparsa veya aşırı sarsıntı oluyorsa debriyaj volan ikilisi degismelidir.
Eğer aracınız motor soğukken silkeliyorsa ve şakırdama tabir edilen sesi duyuyorsanız enjektör değişimi gerekir. Tamir temizlik vs denemeyin. Fabrikasyon arıza mevcut. Garantili olan araçlar garantiden enjektörleri değişti. Garantisi bitmiş araçlara eğer servis kayıtları var ise veya km yüksek değilse garanti desteği sunuluyor. Cüzi bir ücretle enjektörleriniz yenileniyor.
Sent from my SM-N920G using Tapatalk
Servisler keyfi davranabilir mi bu konuda? Yukarıda saydığınız şartları taşıyorsa değiştirmek zorundalar mı?
Bir de enjektör değiştikten sonra da bir müddet sonra aynı silkelemeyi yapabilir mi? Auto6r nin karakteristik özelliği mi bu?
Ömer Gedik
01-08-2016, 17:31
Servisler keyfi davranabilir mi bu konuda? Yukarıda saydığınız şartları taşıyorsa değiştirmek zorundalar mı?
Bir de enjektör değiştikten sonra da bir müddet sonra aynı silkelemeyi yapabilir mi? Auto6r nin karakteristik özelliği mi bu?
Bu işlemlerde keyfi uygulama olmaz. Bayii genel merkezden garanti desteği ister. Uygulama genel merkeze aittir.
Enjektör silkelemesi ile Auto6r silkelemesi farklıdır. Yukarıda bunu anlatmaya çalıştım. Şayet şakırdama sesi varsa bu enjektör dür.
Sent from my SM-N920G using Tapatalk
kral1840
04-08-2016, 09:10
dün de denedim 5. ya da 6. viteste 2000 devir civarlarında ayağımı gazdan çekince zıplama tekleme oluyor,boşa atınca kesiliyor,geri a ya alınca tekrar başlıyor
2 gün önce ankara fatih pejoya gittim arıza teşhis 120 lira dediler çarşambaya randevu verdiler tamam dedim.
dün sabah gittim 5.6 viteste ayağımı gazdan çekince sarsıntı oluyor dedim.
aracı pc ye bağladılar 15-20 dakika sonra teste çıktılar geldiler 5-10 dakika sonra.
kaputu hiç açmadılar bile.
aracınız hazır dediler toplam 118 tl kdv dahil ödeme yaptım.
motor beynine yükleme yapmışlar.
çıkınca hemen konya yoluna çıktım 110-120 km hız 6. viteste ayağımı gazdan çektim araç yağ gibi akıyordu.
çok şükür 120 liraya kurtuldum bu işten.
en son 2 gün önce çalışan start stopta sürekli çalışmaya başladı,güncelleme onudamı etkledi anlamadım.
benim s&s az çalışması sürekli kısa mesafe kullanmam ve akünün 4 yıllık olmasından dı ama dünden beri çalışıyor.
2 gün önce ankara fatih pejoya gittim arıza teşhis 120 lira dediler çarşambaya randevu verdiler tamam dedim.
dün sabah gittim 5.6 viteste ayağımı gazdan çekince sarsıntı oluyor dedim.
aracı pc ye bağladılar 15-20 dakika sonra teste çıktılar geldiler 5-10 dakika sonra.
kaputu hiç açmadılar bile.
aracınız hazır dediler toplam 118 tl kdv dahil ödeme yaptım.
motor beynine yükleme yapmışlar.
çıkınca hemen konya yoluna çıktım 110-120 km hız 6. viteste ayağımı gazdan çektim araç yağ gibi akıyordu.
çok şükür 120 liraya kurtuldum bu işten.
en son 2 gün önce çalışan start stopta sürekli çalışmaya başladı,güncelleme onudamı etkledi anlamadım.
benim s&s az çalışması sürekli kısa mesafe kullanmam ve akünün 4 yıllık olmasından dı ama dünden beri çalışıyor.
Hadi geçmiş olsun. Çok sevindim adına. Benim 1. vitesteki ayağımı gazdan çekince yapan silkeleme de herhalde yazılımla düzelecek anlaşılan.
kral1840
04-08-2016, 11:33
teşekkürler hocam,inşallah sizinkide yazılımsaldır.
KARADENİZ
21-10-2016, 11:36
benim aracımda da tekleme ve silkeleme deniz seviyesinde olan yerlerde oluyor nedense.örneğin ben kayseride yaşıyorum hiç teklediğine şahit olmadım ama yazın samsuna memleketime gidiyorum.araç teklemekten kalkamıyor.geçenlerde mersine gittim sonuç yine aynı.nasıl bir yorum getirirsiniz siz buna?
acikcasi ben durumu biraz da yakıta bagli diye yorumlarim ustad :)
ben o yonde bir fark gormedim hic , ama soyle birsey de varki İstanbulda yasiyorum (deniz seviyesi) tatile de gittigimde yine deniz seviyesi yerler oluyor o yuzden yorum yapmak biraz zor benim icin. Tek soyleyebilecegim yakıt olur benim su an.
Hocam senin araba deniz sevmiyor anlaşılan:) .Yakıttan olabilir diye düşünüyorum. Yakıttan degilsede biraz arabayı devirli kullan düzelir.
KARADENİZ
24-10-2016, 11:55
acikcasi ben durumu biraz da yakıta bagli diye yorumlarim ustad :)
ben o yonde bir fark gormedim hic , ama soyle birsey de varki İstanbulda yasiyorum (deniz seviyesi) tatile de gittigimde yine deniz seviyesi yerler oluyor o yuzden yorum yapmak biraz zor benim icin. Tek soyleyebilecegim yakıt olur benim su an.
öneriniz için teşekkür ederim.zaten yakıtı değiştirip öyle deneyeceğim deniz kenarı bir yer bulursam :)
KARADENİZ
24-10-2016, 11:57
Hocam senin araba deniz sevmiyor anlaşılan:) .Yakıttan olabilir diye düşünüyorum. Yakıttan degilsede biraz arabayı devirli kullan düzelir.
benimki anadolu havası seviyor evet:D yakıt denemeye devam.opet diyordum hep tavsiye de ediyordum ama opeti de sildim listeden
Kayseri'de hava nemsiz ve deniz kenarına göre hep daha serin olduğu için, hava karışımı zengin oluyor. İstanbuldan memlekette gidince +10 hp güç artışı hissediyorum :)
Dizel sıcak havalarda bayar...
Merhaba arkadaşlar 308 2011 sportium ile aranıza katılmış bulunmaktayım. Aracı ilk sahibi bir bayandan aldım ve araç 200.000 de yetkili servis bakımlı
tabiki aracın 200.000 olduğunu bilerekten ve bunu riske ataraktan aldık. (aracı eşim kullanacak)
baskı balata 160.000 de değişmiş.
sorunlarım ise şu şekilde
kalkışlarda biraz hızlı kalkış yaptığım da avans vurma sesi şeklinde şakırdama yapıyor.
İstanbul' dan almıştım aracı Marmaris'e gelirken yakıt ortalaması hızlı kullanmadığım halde 6.5 lt altına inmedi
ara hızlanmalarda çekişte bir sorun yoktu ama son hız 170 km yi geçmedi otobanda denedim. hatta önümde 301 vardı eksozunu kokladım resmen
yetişemedim haliyle ve bu beni sinir etti yakıt olarak kendi kullandığım 2.0 modeo tdci daha az yakıyor bu araçtan uzun yolda 5.2lt seviyelerinde üstelik daha hızlı kullanım şartlarında
araçtaki sorunları bulmak için ve bazı ayarları kişiselleştirmek adına bilgisayarla aram iyi olduğundan hemen kendime ve servis uzak olduğu için lexia arıza tespit cihazı aldım çinli kardeşlerden :)
Lexia cihaz kullanımını daha önceden C4 marka aracım vardı kullanmasını biliyordum.
bilgisayarı araca ilk bağladığımda
P0263 silindir - 1
silindir - 3
silindir - 4
arıza kodları vardı bunları sildim şanzıman alıştırması yaptım ve enjektör alıştırması yapmak istedim.
enjektör alıştırması bir türlü istediğim şekilde sonuçlanmıyordu 1. alıştırmayı yaptıktan sonra 2. yapmak istediğimde araç tekrar hata kodu veriyor ama sadece 1. silindir diye
sanırım 1. enjektörümüz ya bozuk yada kirli balans hatası veriyor
detaylı araştırınca 2. enjektörümüz serviste değişmiş
diğer 1-3-4 enjektör araç ile birlikte gelen orijinal enjektörler (200.000km Kullanılmış)
öncelikle tamir bakım seçeneğini kullanmak istiyorum. yakın zamanda İzmir'e gideceğim gitmişken bu işi de aradan çıkarmak istiyorum.
İzmir'de bu vdo enjektörlerden anlayan tamirini yapan servis var mı?
aracın bütün bakımları yetkili serviste yapılmış a dan z ye kadar ama km yüksek olduğu için iyi niyet garantisinin geçerli olacağına pek ihtimal vermiyorum.
bu arada enjektör güncel enjektör fiyatları hakkında bir bilginiz var mı?
forum sponsoru indirimli ürün temin eden olabilir diye soruyorum. yeni konu açmak yerine buraya yazmayı uygun gördüm eğer ki bir yanlışım olduysa şimdiden affınıza sığınıyorum. iyi forumlar dilerim.
p0263 ilgili sorunu cozebildinizmi acaba?
Herkeze merhaba
aracım 1.6 ehdi 112 lik manuel
daha önceden bu başlığa bir sorun belirtmiştim enjektörlerle ilgili
neyse ben bilgisayara yansıyan hatalara rağmen aracımı 1 yıldan fazladır kullanmaya devam ettim ve sonunda bir akşam araç kendini korumaya aldı.
çok tuhaf birşey bu (: 2000 deviri geçmiyor çok gürültülü ve taka tuka seslerle baya bir sarsıntılı çalışıyor egzozdan çıkan dumanlar fln..
Gittim ustama pcye bağladı bir sürü hata aküye kadar. Akü değiştik hatalar silindi devam ettim.
bir gün sonra tekrar aynısı oldu ve bu sefer hatalar silinmedi beyinde kendini korumaya almış.
Enjektörcüye gittik dükkana yaklaşırken enjektörler bitik dedi adam araba zaten bende bir sorun var sesleri çıkarıyordu.
neyse öylemi böylemi derken arabayı bıraktım.
ertesi güne araba hazırdı 4 enj tamir oldu ve kodlaması yapışmıştı.
bir hafta kullandım tekrar korumaya geçti araba o haliyle tektar götürdüm.
kodlama yapılacak dedi bıraktım. Ertesi güne gittiğimde sadece kodlama değil enjler sökülüp tekrar işlem yapmışlardı.
Yine kullandım rolantide oynamalar var die götürdüm bu seferde.
yine kodlama yapıldı ve kullanıyorum ama hoşuma gitmeyen şeyler var
Rolantide bir sarsıntı var
1500/2000 devirde sarsıntı var
extra bir ses yok fazla yakma yok
yakın zamanda volant baskı balata triger değişti motor alt takozu değişti
egr kat parkül iptal yazılım var ama yazılımcı bununla alakası yok dedi (yazılımı eskiye dönderipte kodlama yaptırdım)
lastiklerin balansları rot ayarı tam
nedir bu sarsıntılar
1500/2000 devirde viteste gazı bırakınca araba çalkalıyor gaza yine bu devirlerde dokununca araç gıdıklanırcasına hopluyor
enjektörcüye ekşimelimiyim yoksa sorun başka şeyler olabilirmi
kolay gelsin hepinize
Ömer Gedik
10-07-2017, 07:49
Yanlış yapmışsınız. 4 adet yeni enjektör takmalısınız.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yanlış yapmışsınız. 4 adet yeni enjektör takmalısınız.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Deme..
4 enjektör kaç tl ?
Ömer Gedik
10-07-2017, 08:44
Şasi no son 8 hane yazın bakayım.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ömer Gedik
10-07-2017, 10:00
Adet fiyatı 785 tl görünüyor.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Adet fiyatı 785 tl görünüyor.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlgin için teşekkürler
bu masrafı pek yapasım yok gittiği kadar gitsin bakalım
Enjektör arızaları piston eritmeye giden sonuçlar doğurabilir
Enjektör arızası ciddi sorunlara yol açabilir aksatmayın bence
SM-G935F S7 Edge cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ömer Gedik
10-07-2017, 12:43
Düzensiz enjektör çalışmaları çok farklı sorunlara sebep olabiliyor. Maalesef bu işi ötelemenizi önermem. Hele ki sarsıntı tekleme veya ses gibi şikayetler varsa...
Bu parça için şu an sunabileceğim adet fiyatı 650 tldir.
merhaba,
bende geçen hafta 2011 3008 1.6 enjektör sorunu ile servise girdim.
enjektörler takım olarak değişti.
araç normal giderken bir anda motor ışığı yaktı ve silkelendi. sonrasında da devir ve gaz almadı.
aracı stop ettim bir kaç saat sonra normal gitti ve aynı gün için tekrarladı .servise o şekilde gittim, usta baktı ve enjektörlerin takım olarak değişmesi gerekli dedi.
araç daha 40bin km de.
şu an için bir kaç gün ve 400 km kadar oldu şu an için sorun yok, inşallah böyle gider.
ankarada enjektör temizliği yaptırabileceğim bildiğiniz, işini iyi yapan bir yer var mı?
araç 2012 model 308 eHDi 112 ps.
Herkese merhaba. Aranıza yeni katıldım.
Peugeout 308 1.6 HDİ EURO 5 motorlu aracım var. (155.000 km.)
Arabam "egzoz emisyon sistemi arızalı" uyarısı vererek arıza lambasını yaktı. Daha önceleri arıza lambasını yakınca arabayı kapatır tekrar çalıştırırdım ve bu durum geçerdi. Bu arıza lambası yakıp sönmeler sıklaşınca ustaya götürdüm. Aracımı bilgisayara bağlandı; aşağıda resimlerini koyacağım arıza bilgisine ulaşıldı;ustayla test sürüşüne çıktık; usta würth marka enjektör temizleyici depoya döktü, hatayı sildi ve servisten ayrıldım. Bir buçuk ay boyunca aracı sorunsuz kullandım ancak sonrasında arıza lambası sürekli yanmaya başladı. Konuya ilişkin yardımcı olursanız sevinirim. Enjektörler komple mi değiştirilmeli, enjektörler tamir ettirilebilir mi, tamir ettirilse ne kadar randımanlı olur, bir program atılmasıyla sorun çözülebilir mi?
https://hizliresim.com/vPygPz]https://i.hizliresim.com/vPygPz.jpg[/url ([URL="https://hizliresim.com/vPygPz%5d%5bimg%5dhttps:/i.hizliresim.com/vPygPz.jpg%5b/img%5d%5b/url")]
https://hizliresim.com/nlyAlV]https://i.hizliresim.com/nlyAlV.jpg[/url ([URL="https://hizliresim.com/nlyAlV%5d%5bimg%5dhttps:/i.hizliresim.com/nlyAlV.jpg%5b/img%5d%5b/url")]
Ömer Gedik
09-08-2018, 05:56
Enjektor temizliği ya da tamiri euro5 1.6 hdi larda anlamsız oluyor. Bu modelde kullanılan Continental marka enjektörleri iyileştirilmiş enjektörle değişmek tek çözüm ancak sizin aracınızda ilk 2 arızayı inceleyerek tespit yapmak önemli
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
arkadaşlar, 2011 comfort pack bi araç almak üzeriyim. bu sorun anladığım kadarı ile nerdeyse bütün 2011 1.6 112 hp hdi motorlarda görülüyor. doğru mu anladım galiba? kontrolü nasıl yapılır acaba? arızayı anlama yolları nelerdir?
Ömer Gedik
03-05-2019, 20:01
arkadaşlar, 2011 comfort pack bi araç almak üzeriyim. bu sorun anladığım kadarı ile nerdeyse bütün 2011 1.6 112 hp hdi motorlarda görülüyor. doğru mu anladım galiba? kontrolü nasıl yapılır acaba? arızayı anlama yolları nelerdir?Çok kolay... Arıza okuma cihazı bağlatın.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok kolay... Arıza okuma cihazı bağlatın.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
o seviyeye gelmişse, arıza cihazı ile bakmayı bende biliyorum. yukarıda soruyu o anlamda değil, belirtisi anlamında söyledim. yoksa beyine kod atacak durumda ise zaten belli olur. sorun şu ki alacağım araç piyasasından 1.000 tl düşük alacağım bir haftalık pazarlık sonucu. ama ilk kez 308 alacağım için iyice bi araştırayım dedim. ve bu enjektör sorunu dışında bir şey bulamadım. buna denk gelmekte bayağı sıkıntı gördüğüm kadarı ile. ve bu sadece 2011 hdi larda görünmesi tam benim alacağım araca denk gelmesi kötü bir durum oldu benim için. alıp 6-7 bin lira enjektör parası vermektense, 2012 active alıp hem makyajlı kasa hem de sorunsuz araç almak daha mantıklı olur benim için. bu nedenle arıza kaydı oluşturacak kadar ileri gitmemiş, başlangıçta olan enjektör sorununu anlamanın bir yolu var mı manasında sormuştum yukarıda
Ömer Gedik
03-05-2019, 20:45
o seviyeye gelmişse, arıza cihazı ile bakmayı bende biliyorum. yukarıda soruyu o anlamda değil, belirtisi anlamında söyledim. yoksa beyine kod atacak durumda ise zaten belli olur. sorun şu ki alacağım araç piyasasından 1.000 tl düşük alacağım bir haftalık pazarlık sonucu. ama ilk kez 308 alacağım için iyice bi araştırayım dedim. ve bu enjektör sorunu dışında bir şey bulamadım. buna denk gelmekte bayağı sıkıntı gördüğüm kadarı ile. ve bu sadece 2011 hdi larda görünmesi tam benim alacağım araca denk gelmesi kötü bir durum oldu benim için. alıp 6-7 bin lira enjektör parası vermektense, 2012 active alıp hem makyajlı kasa hem de sorunsuz araç almak daha mantıklı olur benim için. bu nedenle arıza kaydı oluşturacak kadar ileri gitmemiş, başlangıçta olan enjektör sorununu anlamanın bir yolu var mı manasında sormuştum yukarıdaBu enjektör için böyle bir durum yok. Arızalı ise ve satan kişi yeni arıza sildirmediyse çıkar. Ayrıca ciddi manada bozuksa şakırdama sesi yapar.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu enjektör için böyle bir durum yok. Arızalı ise ve satan kişi yeni arıza sildirmediyse çıkar. Ayrıca ciddi manada bozuksa şakırdama sesi yapar.
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kısaca Ömer bey , sorunlu ise kendini mutlaka belli eder desem doğru olur mu? Kalkışta titreme ya da egsoz dumanında değişiklik, sakirdama vb gibi.
Peki pejo markasında deneyimli biri olarak 2011 308 comfort pack ile ilgili dikkat etmem gereken önemli husus var mı
2 senedir yaklaşık 1700-2000 devir arasında 2. viteste bu şakırdamalar bende de mevcut. Enjektör sıralamasını bilmiyorum. (Ses şoför tarafından geliyor.) Lakin dediğiniz gibi bir silkeleme yok. Yani benim durum biraz daha farklı. Ne yapmalıyım dostlar ? Araç daha 93000’de. (2012 E-Hdi ,Makyajlı kasa)
Ömer Gedik
29-10-2019, 21:32
Esat aracı cihaza bağlatıp arıza var mı görmeni öneririm. Enjektör yakıt katkılarından fayda gören müşterilerim de var. Würth gibi markaları deneyebilirsin.
Esat aracı cihaza bağlatıp arıza var mı görmeni öneririm. Enjektör yakıt katkılarından fayda gören müşterilerim de var. Würth gibi markaları deneyebilirsin. Tamamdır abi ,dediğin yapar durumu güncellerim.
Herkese merhabalar aranıza yeni katıldım. 2011 e HDİ active düz vites 103.000 kilometrede aracım var. 5 yıldan fazladır kullanıyorum. bundan önceki aracımda 307 1.4 Hdi idi ondan çok memnun olduğum için 10 yıl kullanıp, sonra 308 almıştım. geçen temmuz ayında şehirlerarası yolda giderken motor arıza ve esp arızası ışıkları yandı. motor gaz yemedi 2000 devrin üzerine çıkmıyordu bu şekilde bursaya ulaşıp pompacıya gösterdim enjektörlerden birinin bobini yanmış dedi. yaptırdım. tavsiyesi ile enjektörler de temizlendi. yolumuza devam ettik. problem çözülmüştü. hatta motordan gelen şıkırtı sesi de kesildi. Ancak arızanın aynısı yine tekrar etti. bir yıl geçmeden aynı tamiri pahalı arıza, ne yapmam gerekiyor yine pompacıya gidip yaptırmak dışında tavsiye almak istiyorum. araç yılda 10 bin kilometreden az kilometre yapıyor ve yakıtı shellden alıyorum.
Ömer Gedik
26-02-2020, 20:12
Herkese merhabalar aranıza yeni katıldım. 2011 e HDİ active düz vites 103.000 kilometrede aracım var. 5 yıldan fazladır kullanıyorum. bundan önceki aracımda 307 1.4 Hdi idi ondan çok memnun olduğum için 10 yıl kullanıp, sonra 308 almıştım. geçen temmuz ayında şehirlerarası yolda giderken motor arıza ve esp arızası ışıkları yandı. motor gaz yemedi 2000 devrin üzerine çıkmıyordu bu şekilde bursaya ulaşıp pompacıya gösterdim enjektörlerden birinin bobini yanmış dedi. yaptırdım. tavsiyesi ile enjektörler de temizlendi. yolumuza devam ettik. problem çözülmüştü. hatta motordan gelen şıkırtı sesi de kesildi. Ancak arızanın aynısı yine tekrar etti. bir yıl geçmeden aynı tamiri pahalı arıza, ne yapmam gerekiyor yine pompacıya gidip yaptırmak dışında tavsiye almak istiyorum. araç yılda 10 bin kilometreden az kilometre yapıyor ve yakıtı shellden alıyorum.
Enjektörlerin sadece bir tanesi mi yapıldı?
[QUOTE=Ömer Gedik;257211]Enjektörlerin sadece bir tanesi mi yapıldı? Doğrudur bobin yanması denen değişti. diğerler enjektörler temizlendi
onderaydin
26-03-2020, 16:09
Enjektor temizliği ya da tamiri euro5 1.6 hdi larda anlamsız oluyor. Bu modelde kullanılan Continental marka enjektörleri iyileştirilmiş enjektörle değişmek tek çözüm ancak sizin aracınızda ilk 2 arızayı inceleyerek tespit yapmak önemli
SM-N920G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ömer Hocam merhaba,
Neden anlamsız oluyor tamir? (geçen sene izmir'de ege dizel'de (bosch dizel merkezi) 3 enjektörü tamir ettirmiştim 136bin km'de.)
İyileştirilmiş dediğiniz enjektörler hangisi? (ileride olası bir arızada aklımda olsun)
Ömer Gedik
27-03-2020, 23:21
Ömer Hocam merhaba,
Neden anlamsız oluyor tamir? (geçen sene izmir'de ege dizel'de (bosch dizel merkezi) 3 enjektörü tamir ettirmiştim 136bin km'de.)
İyileştirilmiş dediğiniz enjektörler hangisi? (ileride olası bir arızada aklımda olsun)
Daha önce de yazmıştım. Bu enjektörler fabrikasyon arızalı ve yeni tip ile değişti. Artık yeni kodlu enjektörler geliyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.