Orijinalini görmek için tıklayınız : 308 VTİ Katalizör Tıkanması
S.a arkadaşlar aracım 2008 Model 308 Vti Premium 2 ay oldu Prins Lpg taktırdım 2 ay düzenli kullandım 4000 km yakın yol yaptım ve başıma gelen geldi aracımda 2000 deviri zor geçiyor böyle arkadan biri çekiyormuşcasına araç gitmemeye başladı Çankırı ve Ankara'da baya bir usta gezdim kimse bana katalizör tıkalı demedi direk motora yönelik bakıyorlar ve siboplar erimiş dediler 4000 bin liradan aşşa fiyat çeken yoktu sonrasında bir usta bunun katalizör ve partikül var onlar tıkanmış dedi tamam usta dedim yaptı Allah razı olsun 450 lira sadece işçilik ödedik ama sonuçta beni büyük dertten kurtardı.Aracı Çankırı'ya getirdim 300 km geldikten sonra arıza lambası yakıyor ve sürekli Depolotion system faulty diyor bu hatayı nasıl çözebilirim. Araçta sorun yok çalışıyor ama bu hata çıkıyor.Birde motordan hışırtılı bir ses geliyor bu normal mi ?
Merhaba Ensoniq bu yazıyı başka bir forum sitesinden alıntılıyorum anlatılanlara göre çözüm bulabilirsiniz;
PSA grubu motor kullanan (Citroen, Peugeot, Ford) arkadaşlar eğer yol bilgisayarı ekranında böyle bir uyarı görüyorsanız muhtemel sorunlar ve çözümlerini aşağıya belirtiyorum. Bu bilgileri yabancı forumlardan ve arkadaşımın başına geldiği için Peugeot servisinden öğrendim.
1. Pollution kirlilik depollution ise temizlik-temizleme anlamına geliyor. Bu hata sadece daha çok dizel partikül filtresi olan otomobillerde belirgin.
2. Bu arıza bildirimini aldığınızda eğer motor gücünde bir düşme, sabit gazla tekleme varsa hemen olduğunuz yerde durunuz ve daha fazla sürmeyiniz. Servisi aramadan önce 10 dk kadar bekleyiniz (motoru durdurunuz). Tekrar çalıştırdığınızda aynı arızayı veriyorsa servisi arayın ve yardım isteyin.
3. Eğer 10 dk sonra arıza ışığı sönerse yola devam ediniz ancak otomobilin gaz yemesinde bir problem olup olmadığını kontrol ediniz. Aynı zamanda sabit gazla giderken tekleme yapıp yapmadığını da kontrol ediniz. Eğer bir problem yoksa devam edebilirsiniz. Bu durumda lamba yansa bile eğer motorun çalışma karakteristiğinde bir problem yoksa yola devam edebilirsiniz. Çünkü ECU bu arızayı hafızaya alıyor ve bazen hata düzelse bile hafızadan geri okuyarak bildirimde bulunabiliyor.
4. Peki bu arıza bildirimini niye yapıyor. PSA grubun en sık karşılaşılan bildirimlerinden biri bu. Eğer sürekli soğuk motoru çalıştırıp fazla km. yapmadan stop eder sonra tekrar çalıştırıp yine motor ısınmadan durup stop ederseniz bu arıza bildirimini yapabilir. Motor yeterli ısıya ulaşmadığından temizleme yapılamıyor. Neyin temizliği diye sorarsanız dizel partikül filtresinin. Filtredeki zararlı partiküllerin temizlenebilmesi için yani egzosdan dışarı atılabilmesi için motorun yeterli ısıya ulaşması gerekiyor. Bu sağlanmadığında ve sürekli soğukken stop edildiğinde biriken partiküllerin temizlenememesi sonucu ECU bu hata bildiriminde bulunabiliyor.
5. Tabiki tek nedeni bu değil. Hava debisini ölçen sensörün bir anlık yanlış ölçümü turbo basıncının geçici olarak yükselmesi ya da azalmasına neden olabilir. Bu temizleme sistemiyle alakalı olmasa da enjeksiyon sistemiyle alakalı olduğundan bu arıza bildirimine neden olabilir.
6. Kalitesiz yakıt ya da yakıta karışan ufak bir pislik enjeksiyonlardan bir ya da birkaçında geçici ya da sürekli tıkanmaya sebep olabilir. Bu durumda da arıza sinyali verir ve motor güçten kesilebilir, tekleme yapabilir. İşte bu durumda kesinlikle yola devam etmemek gerekiyor.
Bu konu hakkında özellikle Peugeot, Citroen ve Ford.un PSA HDI motorunu kullanan otomobil kullanıcılarını bilgilendirmek istedim.
Saygı ve sevgilerimle.
Benim fikrim ise ECU'da hata kayıtlı kalmış olabilir, arızayı sildirip denemekle başlayabilirsiniz.
yok egsozda hem giriş hem çıkışta sensör var büyük ihtimal arıza silincede aynı şekilde tekrar çıkıyor bu sensörleri nasıl iptal ederiz yokmu kat iptali yapan bu sorundan nasıl kurtulmuş
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.