PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Soğukken Rölanti Düzensizliği



Mazlum
24-05-2015, 23:13
Merhaba,

Motor soğukken ilk çalıştırmada devir saati fino köpeğinin kuyruğu gibi oynuyor (çok az), motor acayip titriyor. Sanki araçta benzin tıkanıyor gibi acayip bir şeyler oluyor birkaç dakika sonra sorun ortadan kalkıyor ve aynı gün istediğim kadar çalıştırıp kullanayım aynı sorunu bir daha yaşamıyorum.

Arıza tespit cihazında herhangi bir problem algılanmadı ve motor sıcak olduğu içinde usta teşhis koyamadı. Belki aynı sorunu yaşayan arkadaşlarımız yol gösterebilirler.

EnSoNiQ
25-05-2015, 10:58
hocam 308 vti mı aracınız aynı sorun bendede varda bir türlü çözemedim :)

Mazlum
25-05-2015, 16:52
O zaman aynı sorunu yaşıyoruz aracım 1.6 VTI, rölanti motorundan şüpheleniyorum, emin değilim :)

Motor günde bir defa ısındıktan sonra yapmadığı için servis arızayı teşhis edemedi. Aracı bir gün bırakmam lazım müsait oldum mu bırakacağım. Eğer çözümünü bulursam sizinle paylaşırım.

EnSoNiQ
28-05-2015, 08:49
aynen motor soğukken yada geceden bırakıp sabah çalıştırdığımda oluyor :D sorunu bende bulamadım çözerseniz haberlerinizi bekliyorum :)

aaltum
29-05-2015, 20:06
aynı durum benim arabamda da var arkadaşlar.. tam 2 dk sürüyor. LPG taktıktan sonra olmaya başladı.. bende kaynağını bulmak için servise bırakacağım bi gece sabah kendi görsün. Durumu anlattıığımda da boğaz kelebeğinden olabilir demişti.. ama net bir şey söylemedi.

Mazlum
31-05-2015, 00:02
Sizin araçlarınız LPG'li olduğu için büyük ihtimal ilk ihtimal sorunu LPG'ye bağlayacaklar fakat benim aracım LPG'siz olduğu için bunun kronik bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Bugün lastik değiştirmek için sanayiye gittim, orada bulunan bir usta bu tür bir sorunun "rölanti valfi mi? motoru mu? hatırlamıyorum" tarzı bir parçadan olabileceğini söyledi. Problem, araç çalıştıktan sonra devam etmediği için gaz-kelebeği, enjektörler gibi parçalar olamaz diye mırıldandı da tabii yine ne kadar güvenebiliriz-bilemiyorum. Bildiğim üçümüz aynı problemi yaşıyoruz :) çözümünü bulan paylaşırsa sevinirim.

EnSoNiQ
01-06-2015, 15:58
ben lpg taktırmadan öncede vardı taktırdıktan sonrada var düzelmedi ayrıca bizim aracın motorundan anlayan adam nadir bulunuyor pek oynatmamak gerek :D

CES
01-06-2015, 22:04
Merhaba,
Sanki araçta benzin tıkanıyor gibi acayip bir şeyler oluyor birkaç dakika sonra sorun ortadan kalkıyor ve aynı gün istediğim kadar çalıştırıp kullanayım aynı sorunu bir daha yaşamıyorum.
Belki aynı sorunu yaşayan arkadaşlarımız yol gösterebilirler.

Aynı sorun benim 206 RC aracımda vardı, motor soğukken ya da ilk çalıştırmada devir göstergesi 1000 devir üzerinde, yaklaşık 1dk. kadar çok hareketli oluyor, sonra motor yeterli ısıya ulaşınca (BSI yakıt karışımını azaltmaya karar verince) normale dönüyordu.

Tabi bu sırada motorda hafif silkemeler oluyordevamında aracı kaldırıp, hareket ettirirsem güç kaybı oluşuyordu.

Sonuç; kalitesiz yakıt nedeniyle serviste Okisijen Lamdası/Sensörü değişti... Her şey normale döndü.

O tarihe kadar yakıta çok özen gösterdiğim ve İstanbul'un en yoğun noktalarından birinde yer alan Bağdat Caddesi girişindeki (Eski) BP'den ve hep aynı pompadan yakıt aldığım halde, bu durum oluşmuştu...

Daha sonraki 308 Sportium THP ve halihazırda kullandığım RCZ Yearling'te de ilk çalıştırmada rölantide hafif dengesizlikler yaşıyorum; ancak çok kısa sürüyor. Tahmin ediyorum ki sebebi yakıt; şu anda da yalnızca Shell Türkiye'nin sahibi olduğu istasyonlardan alıyorum:)

Mazlum
04-06-2015, 12:37
Aynı sorun benim 206 RC aracımda vardı, motor soğukken ya da ilk çalıştırmada devir göstergesi 1000 devir üzerinde, yaklaşık 1dk. kadar çok hareketli oluyor, sonra motor yeterli ısıya ulaşınca (BSI yakıt karışımını azaltmaya karar verince) normale dönüyordu.

Tabi bu sırada motorda hafif silkemeler oluyordevamında aracı kaldırıp, hareket ettirirsem güç kaybı oluşuyordu.

Sonuç; kalitesiz yakıt nedeniyle serviste Okisijen Lamdası/Sensörü değişti... Her şey normale döndü.

O tarihe kadar yakıta çok özen gösterdiğim ve İstanbul'un en yoğun noktalarından birinde yer alan Bağdat Caddesi girişindeki (Eski) BP'den ve hep aynı pompadan yakıt aldığım halde, bu durum oluşmuştu...

Daha sonraki 308 Sportium THP ve halihazırda kullandığım RCZ Yearling'te de ilk çalıştırmada rölantide hafif dengesizlikler yaşıyorum; ancak çok kısa sürüyor. Tahmin ediyorum ki sebebi yakıt; şu anda da yalnızca Shell Türkiye'nin sahibi olduğu istasyonlardan alıyorum:)

mantıklı çünkü ne oluyorsa ilk çalıştırmada oluyor dediğiniz gibi sanki oksijen sensörü işlevini yitirmiş gibi. yönlendirdiğiniz için teşekkürler.