Orijinalini görmek için tıklayınız : THP Turbo Sorunu
İyi akşamlar arkadaşlar,
Benim sorunum turboyla ilgili. Aracı ilk olarak Mersin'den alıp gelirken de başıma gelmişti; ancak herhalde basınç değişimi etkilemiştir diye önemsemedim. 2 durum var. Sorunumu şöyle açıklayayım:
1.Durum
Araç ilk çalıştığında gayet seri, olması gerektiği gibi gidiyor. Daha sonra bir anda turbo tamamen devre dışı kalıyor. Araba atmosferik motor gibi(ama 150 bg değil) gitmeye başlıyor. Hatta turbo devredeyken her vites değiştirmemde gelen blow off benzeri ses tamamen yok oluyor. Ayrıca, bir arkadaşım direksiyona geçti, ben de kaputu açarak turbo hortumunun şişip şişmediğine baktım, ama hiçbir şekilde hortum şişmiyor.
2.Durum
Daha aracı ilk çalıştırmamla beraber turbo hiçbir şekilde devrede olmuyor. Yani burada belirtmek istediğim, sıcak veya soğuk motor fark etmiyor.
Turbo hortumları sağlam. Turbo bozuk olsa bana göre hiç devreye girmezdi, bu yüzden turboyu da sağlam sayıyorum. Aklıma ilk gelen katalizör oldu. Yine de sizlere danışmadan sanayiye gitmek istemedim.
Ömer Gedik
23-04-2014, 22:11
Turbo Westgate'i doğru çalışmıyor sanırım. Türkçe ismi Turbo Tetikleyicidir.
karayılan
23-04-2014, 23:33
osrun turbo selenoidinde olabilir. aracın diagnoslarında hata varmı???
Turbo Westgate'i doğru çalışmıyor sanırım. Türkçe ismi Turbo Tetikleyicidir.
Sayın Ömer Gedik, cevabınız için teşekkür ederim. Yarın adam akıllı cevap alamazsam(turbo değiştirelim gibi) sizin dediğinizi söyleyebilirim.
osrun turbo selenoidinde olabilir. aracın diagnoslarında hata varmı???
Sayın Karayılan, aynı şekilde sizin de dediğinizi göz önünde bulunduracağım. Ayrıca araç bilgisayara birkaç gün önce bağlandı. Arka sis lambası hariç hata yoktu. Ancak yeterli zamanım olmadığı için detaylı olarak kontrol edemedik.
Bir de şunu sorayım sizlere. Bu dediğiniz sorunlar bilgisayara bağlanıldığında görünür mü? Yoksa bunlar mekanik sorunlar mı?
karayılan
24-04-2014, 00:18
turbo devreye girmediği durumlarda araç hata verir. dizel araçlarda anti-pollution depollution gibi göstergede hata belirir. arabada bu hatalar gözükmese bile pp2000 ile kesinlikle cevap bulabilirsiniz.. tavsiyem sağlam bi yere gidip aracı bilgisayara bağlatmak. sorun selenoid de olsa bile sadece selenoidi değiştirerek durumu çözebilirsin sanırım 90 tl gibi bişeydi.
Benzer problem bende de oldu izmirden bursaya dönerken zor geldim gitmedi resmen daha sonra turbo contası değişti
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arkadaşlar şu anda servisteyim, aracı bilgisayara bağladılar. Hiçbir hata yok ve standart olarak beklediğim cevabı verdiler. Turbo bozuk olabilir. Şimdi başka bir usta daha bekliyorum. Bakalım sonuç ne olacak. Bu arada mesajı telefondan yazıyorum olabilecek yazım hataları için kusura bakmayın.
İnşallah sorunun gerçek sebebini bulur ve düşük maliyetle yaptırabilirsiniz. Geçmiş olsun.
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Sayın Serxad temenniniz için teşekkür ederim. Sonradan gelen usta sıkıntının elektronik olmadığını belirtti. Bana elektrovananın bozuk olabileceğini söyledi. Bu parçanın yarısı elektronik yarısı mekanikmiş. Yarın bu parçayı değiştireceğiz. Umarım sıkıntı bu parçadadır. Fiyat olarak 100lira dediler.
Bu arada Sayın Akın, turbo contasını ustaya belirttim, öyle bir parça yok dedi. Diğer arkadaşlarımın belirttiği parçaları da söyledim. Onlarda sıkıntı olsa bilgisayarda çıkar dedi. Bakalım ne olacak...
Abi var ya nasıl yok 25 30 liralık ufak bir parça çıkan parçayı verdiler bana
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
karayılan
24-04-2014, 22:46
elektrovana=selenoid=bobinli elektronik tetikleyici işlevi;
turboyu devreye sokma eksoz man. çıkan gazların iturboya güç iletimini dengeler. buda direk aracın gidişine yansır. zaten chip uygulamalarının çoğu bu parça ve ortak hat basınç ayarlaması ile yapılır. eğer bozuksa araba saçmalar çekişi düşer. fiyatı 80-90 lira gibi bbişey. denemeye değer diye düşünüyorum. yeri çok zor değil. 15 dkdan fazla sürmez. iyi bir turbocuya da baktırabilirsiniz. turbo devreye girip girmediği sesinden belli eder. ancak o kulak iyi bir kulak olmalı turbodan anlayan biri olmalı bu sebebten iyi bir turbocu diyorum.
Akın kardeşim, senin dediğin parçayı adama söyleyince dalga geçer gibi bir tepki verdi. Hayatta en sinir olduğum şeylerden biridir, çok bilmenin ya da bildiğini sanmanın verdiği ukalalık. O yüzden pek üstünde durmadım. Sadece bir arkadaşımın aynı motora sahip aracında da aynı şey başına gelmiş, o bu şekilde bir çözüm bulmuş dedim.
Sayın Karayılan, dediğiniz parça fiyat olarak bana söylenenle aynı gibi; ancak şöyle bir durum var adam bana aracı kaldırmamız lazım dedi. Çünkü bu parça motorun arkasındaymış ve 1,5-2 saat sürer dedi. Yarın uzun yola çıkacağım ve bu şekilde gitmek istemiyorum. Bakalım yarın umarım çözüme kavuşacağız.
Arkadaşlar sorun şimdilik çözüldü gibi. Dün elektrovana değişti ve toplamda 610 km yol gittim. Herhangi bir sorun olmadı. Değişen parçanın numarası 1922v6. Belki ileride aynı sorunla karşılaşacak arkadaşlara yardımcı olur. Herkese yardımları için teşekkürler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.