PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 95000 km de motor sorunu



rebelharb
17-08-2013, 13:57
Arkadaşlar merhaba buna benzer bir başlık bulamadığım için yeni konu açtım eğer gözümden kaçmışsa taşınmasını rica ediyorum.

Öncelikle aracımı tam 2 ay 4 gün önce aynı okuldan çalıştığım galericilik yapan hala birlikte çalıştığımız bir arkadaşımdan satın aldım.Onlarda aracı İstanbuldan getirttiler.Araç 308 1.6 vti 120 hp comfort pack.Araçta landi renzo marka lgp kkiti bulunuyor.Lgp kiti monte edileli henüz 9 ay olmuş halen garantisi devam etmekte.Satın aldığımda yalnızca lpg modunda iken 1.ve 2. vites geçişlerinde silkeleme ve titreme bulunuyordu.Landi renzo bayii ne giderek cüzi bir miktar karşılığında düzeldi.Ancak ilk zamanlardan itibaren aracı çok az bile devirsiz kullansam örneğin 3.vitesle yavaşlayarak bir dönemeçten dönsem veya 1.viteste dönmem gereken yerlerde çok yavaşlamama rağmen 2 de dönsem motor arıza ışığı yanıyor ve lpg li araçların bir çoğunda olan antipollution fault hatasını veriyordu.

Zamanla bu hatanın genel bir hata olduğunu bir çok başka sorundan dolayı da karşılaşabileceğimi forumdan öğrendim.Yaklaşık 1 ay kadar sonra dip gaz yaptıktan sonra ayağımı gazdan kaldırdıktan sonra motor sağ tarafından bir ses geldiğini fark ettim.Bir kaç özel servise gösterdiğimde hepsi farklı cevaplar verdiler.En çok üstünde durulan esktanrik mili faz kaydırıcının sağlıklı çalışmadğı yönündeydi.Egr valfi diyenlerde oldu.Daha sonra İnegöl Peugeot yetkili serviste yağ değişimi yapılırken yağlanması gereken kısımlardan birinin yağ almadığı ve bunun sürtünmeye sebep olduğu söylendi.Yağını süzüp yeniden ilave ederek düzelme ihtimali olduğu söylendi değiştirdiğimizde aracın 1 litreye yakın yağ eksilttiğinide farkettik ama usta normal olduğunu söyledi! O zamandan beri de sürtme sesi kayboldu ve aracın çekişinde ve ivmelenmesinde düzelme oldu.

Bayram tatili için İzmir ardından Aydın'a yolculuğumdan sonra Aydın'dan İzmire dönerken otobanda aracın çekişi düşmeye ve gaz yememeye başladı.yolun sonlarına doğru bu sıkıntı arttı ve araç 2000-25000 devirin üzerine çıkmamaya başladı artık lpg modunda kısa süre çalıştığında benzine geçme uyarısı veriyor ve sürekli kesilmeyen bir bip sesiyle karşı karşıyaydım.Aracım şu an İzmir peugeot Halil ÖZtürk servisinde ve 1 haftadır tam olarak adını koyabildikleri bir teşhis yok ancak araç 50-60 km hızı geçmiyor ve boğuluyor.En son bilgilendirmelerinde sorunun motordan kaynaklı olduğunu aracın yağ yaktığını problemin ciddi olduğunu 6000-7000 tl ye kadar masraf çıkabileceğini söylediler.Tabi bu rakamlar da benim çıldırmama yetti.Aracımı aldığımda 93856 km idi şimdi 95 605 km de.

Şu an motor araçtan indirildiği ve silindir kapağı açıldığı için geri toplayında diyemedim ama sadece aracı yürütecek kadar çalıştırın dedim egsoz subapları(16 adet olduğu söylendi) ve su kollektörü değişecekmiş,artı motor silindir kapağı zımpara taşlama ve blok ölçüm işlemleri motor indirme bujilerin değişimi yağ filtresi,yağ değişimi yapılıyor bunlar içinde ortalama 2000-2300 tl talep ediyorlar.Bu konuda ne yapmam gerektiği hususunda yardımlarınızı bekliyorum.Bu akşam İzmirde olacağım uygun ve işinin ehli bir özel servis önerilerinizi şideetle bekliyorum.Ayrıca Landi renzo lpg bayiine de ihtiyacım olacak kiti söktürüp yeniden taktırmak için çünkü sağlıksız takıldığı söylendi.Uzun oldu ama teşekkürler şimdiden.

woonmalker
17-08-2013, 15:06
hocam senin aracın sorununu bilmiyorum ama sana şöyle bir olay anlatayım . 2005 model peugeot partner aracım vardı servise camım kırıldığı için götürdüm servistekiler yağına suyuna bakarken suya yağ karışmış dediler. mutlaka motor kapağında çatlak var en az 2500 en fazla 5000 tutar dediler. aracı satsam kaça alırsınız deidm 12000 dediler. bu vaziyette gidersen motor yanar çok hasarın olur dediler servisten çıkardım ankarada ustaam götürdüm. 350 tl ye bişeyler değiştirdi sorunu hallettei. o günden bu yana servislere güvenmiyorum. ankaradayım sıfır 308 aldım görala gittim yine akıllanmadan ordan almıştım. aracımın koltuğunu yırtmışlar. servis müdürü bizden kaynaklı değil dedi. elimde belge vardı onların yırttığına dair almıştım .o nu gösdterdim mahkemeye verecem dedim apo bey var o tamam biz yaptıralım dedi. yaptırdılar ama bir baktım sanki benim hatammış gibi garantiden değiştirmişler. şimdi fransaya mail attım cevap bekliyorum gerekirse mahkemeye verecem. sonuç :servislere güvenme.

rebelharb
17-08-2013, 15:17
Aslında biraz da aracı direk servise götürerek ben hata ettim galiba forumdaki yazılardan bunu çıkarıyorum.Garanti süresi dolmuş bir aracı servise götürürsem olacağı bu hem aracı 1 haftadır esir aldılar hem de ne tam teşhisi söylüyorlar ne de tam tamir edecekler ama benden de 2000 gibi bir rakamı almayı bilecekler.Dışarıda olsaydım kesinlikle motorun kendisi dahil 3000 liraya bütün arızasının giderileceğini öğrendim ustalardan.Ama en azından bundan sonrası için kime gidilmeli hem Bursa için hem de İzmir için öneri alabilirim ve bu 2000 devirde aracın gaz kesmesi,boğulması kesinlikle motorun arızalı olduğuna mı delalettir.Unutmuşum 3 numaralı bujide yağ içindeydi aracı ilk servise götürdüğümüzde bu yüzden de bujilerin tümünü değiştirdiler.

rebelharb
18-08-2013, 16:18
Arkadaşlar aracın 2000-2500 devirde gaz kesmesi,boğulması ve sonuç olarak 50-60 km den fazla hızlanmaması sorunu nelerden kaynaklanabilir.Bu konuda bilgisi tecrübesi olan yok mu ? Ya da daha önce başına benzer bir problem gelmiş kimselerden öneri ve yardım bekliyorum.Ayrıca halen İzmirde nitelikli özel servis arayışı içindeyim.

Thesoldier94
11-09-2013, 21:20
yazılışı yanlış olabilir ama stractor motoru var sanırım hata o bende de olmuştu yazılımla düzeltildi. düzelmeseydi 550 tl fiyatı vardı o zaman. şimdi de olsun 700 tl . araba gitmiyordu ve 50 km sürati geçmiyordu.