rebelharb
17-08-2013, 13:57
Arkadaşlar merhaba buna benzer bir başlık bulamadığım için yeni konu açtım eğer gözümden kaçmışsa taşınmasını rica ediyorum.
Öncelikle aracımı tam 2 ay 4 gün önce aynı okuldan çalıştığım galericilik yapan hala birlikte çalıştığımız bir arkadaşımdan satın aldım.Onlarda aracı İstanbuldan getirttiler.Araç 308 1.6 vti 120 hp comfort pack.Araçta landi renzo marka lgp kkiti bulunuyor.Lgp kiti monte edileli henüz 9 ay olmuş halen garantisi devam etmekte.Satın aldığımda yalnızca lpg modunda iken 1.ve 2. vites geçişlerinde silkeleme ve titreme bulunuyordu.Landi renzo bayii ne giderek cüzi bir miktar karşılığında düzeldi.Ancak ilk zamanlardan itibaren aracı çok az bile devirsiz kullansam örneğin 3.vitesle yavaşlayarak bir dönemeçten dönsem veya 1.viteste dönmem gereken yerlerde çok yavaşlamama rağmen 2 de dönsem motor arıza ışığı yanıyor ve lpg li araçların bir çoğunda olan antipollution fault hatasını veriyordu.
Zamanla bu hatanın genel bir hata olduğunu bir çok başka sorundan dolayı da karşılaşabileceğimi forumdan öğrendim.Yaklaşık 1 ay kadar sonra dip gaz yaptıktan sonra ayağımı gazdan kaldırdıktan sonra motor sağ tarafından bir ses geldiğini fark ettim.Bir kaç özel servise gösterdiğimde hepsi farklı cevaplar verdiler.En çok üstünde durulan esktanrik mili faz kaydırıcının sağlıklı çalışmadğı yönündeydi.Egr valfi diyenlerde oldu.Daha sonra İnegöl Peugeot yetkili serviste yağ değişimi yapılırken yağlanması gereken kısımlardan birinin yağ almadığı ve bunun sürtünmeye sebep olduğu söylendi.Yağını süzüp yeniden ilave ederek düzelme ihtimali olduğu söylendi değiştirdiğimizde aracın 1 litreye yakın yağ eksilttiğinide farkettik ama usta normal olduğunu söyledi! O zamandan beri de sürtme sesi kayboldu ve aracın çekişinde ve ivmelenmesinde düzelme oldu.
Bayram tatili için İzmir ardından Aydın'a yolculuğumdan sonra Aydın'dan İzmire dönerken otobanda aracın çekişi düşmeye ve gaz yememeye başladı.yolun sonlarına doğru bu sıkıntı arttı ve araç 2000-25000 devirin üzerine çıkmamaya başladı artık lpg modunda kısa süre çalıştığında benzine geçme uyarısı veriyor ve sürekli kesilmeyen bir bip sesiyle karşı karşıyaydım.Aracım şu an İzmir peugeot Halil ÖZtürk servisinde ve 1 haftadır tam olarak adını koyabildikleri bir teşhis yok ancak araç 50-60 km hızı geçmiyor ve boğuluyor.En son bilgilendirmelerinde sorunun motordan kaynaklı olduğunu aracın yağ yaktığını problemin ciddi olduğunu 6000-7000 tl ye kadar masraf çıkabileceğini söylediler.Tabi bu rakamlar da benim çıldırmama yetti.Aracımı aldığımda 93856 km idi şimdi 95 605 km de.
Şu an motor araçtan indirildiği ve silindir kapağı açıldığı için geri toplayında diyemedim ama sadece aracı yürütecek kadar çalıştırın dedim egsoz subapları(16 adet olduğu söylendi) ve su kollektörü değişecekmiş,artı motor silindir kapağı zımpara taşlama ve blok ölçüm işlemleri motor indirme bujilerin değişimi yağ filtresi,yağ değişimi yapılıyor bunlar içinde ortalama 2000-2300 tl talep ediyorlar.Bu konuda ne yapmam gerektiği hususunda yardımlarınızı bekliyorum.Bu akşam İzmirde olacağım uygun ve işinin ehli bir özel servis önerilerinizi şideetle bekliyorum.Ayrıca Landi renzo lpg bayiine de ihtiyacım olacak kiti söktürüp yeniden taktırmak için çünkü sağlıksız takıldığı söylendi.Uzun oldu ama teşekkürler şimdiden.
Öncelikle aracımı tam 2 ay 4 gün önce aynı okuldan çalıştığım galericilik yapan hala birlikte çalıştığımız bir arkadaşımdan satın aldım.Onlarda aracı İstanbuldan getirttiler.Araç 308 1.6 vti 120 hp comfort pack.Araçta landi renzo marka lgp kkiti bulunuyor.Lgp kiti monte edileli henüz 9 ay olmuş halen garantisi devam etmekte.Satın aldığımda yalnızca lpg modunda iken 1.ve 2. vites geçişlerinde silkeleme ve titreme bulunuyordu.Landi renzo bayii ne giderek cüzi bir miktar karşılığında düzeldi.Ancak ilk zamanlardan itibaren aracı çok az bile devirsiz kullansam örneğin 3.vitesle yavaşlayarak bir dönemeçten dönsem veya 1.viteste dönmem gereken yerlerde çok yavaşlamama rağmen 2 de dönsem motor arıza ışığı yanıyor ve lpg li araçların bir çoğunda olan antipollution fault hatasını veriyordu.
Zamanla bu hatanın genel bir hata olduğunu bir çok başka sorundan dolayı da karşılaşabileceğimi forumdan öğrendim.Yaklaşık 1 ay kadar sonra dip gaz yaptıktan sonra ayağımı gazdan kaldırdıktan sonra motor sağ tarafından bir ses geldiğini fark ettim.Bir kaç özel servise gösterdiğimde hepsi farklı cevaplar verdiler.En çok üstünde durulan esktanrik mili faz kaydırıcının sağlıklı çalışmadğı yönündeydi.Egr valfi diyenlerde oldu.Daha sonra İnegöl Peugeot yetkili serviste yağ değişimi yapılırken yağlanması gereken kısımlardan birinin yağ almadığı ve bunun sürtünmeye sebep olduğu söylendi.Yağını süzüp yeniden ilave ederek düzelme ihtimali olduğu söylendi değiştirdiğimizde aracın 1 litreye yakın yağ eksilttiğinide farkettik ama usta normal olduğunu söyledi! O zamandan beri de sürtme sesi kayboldu ve aracın çekişinde ve ivmelenmesinde düzelme oldu.
Bayram tatili için İzmir ardından Aydın'a yolculuğumdan sonra Aydın'dan İzmire dönerken otobanda aracın çekişi düşmeye ve gaz yememeye başladı.yolun sonlarına doğru bu sıkıntı arttı ve araç 2000-25000 devirin üzerine çıkmamaya başladı artık lpg modunda kısa süre çalıştığında benzine geçme uyarısı veriyor ve sürekli kesilmeyen bir bip sesiyle karşı karşıyaydım.Aracım şu an İzmir peugeot Halil ÖZtürk servisinde ve 1 haftadır tam olarak adını koyabildikleri bir teşhis yok ancak araç 50-60 km hızı geçmiyor ve boğuluyor.En son bilgilendirmelerinde sorunun motordan kaynaklı olduğunu aracın yağ yaktığını problemin ciddi olduğunu 6000-7000 tl ye kadar masraf çıkabileceğini söylediler.Tabi bu rakamlar da benim çıldırmama yetti.Aracımı aldığımda 93856 km idi şimdi 95 605 km de.
Şu an motor araçtan indirildiği ve silindir kapağı açıldığı için geri toplayında diyemedim ama sadece aracı yürütecek kadar çalıştırın dedim egsoz subapları(16 adet olduğu söylendi) ve su kollektörü değişecekmiş,artı motor silindir kapağı zımpara taşlama ve blok ölçüm işlemleri motor indirme bujilerin değişimi yağ filtresi,yağ değişimi yapılıyor bunlar içinde ortalama 2000-2300 tl talep ediyorlar.Bu konuda ne yapmam gerektiği hususunda yardımlarınızı bekliyorum.Bu akşam İzmirde olacağım uygun ve işinin ehli bir özel servis önerilerinizi şideetle bekliyorum.Ayrıca Landi renzo lpg bayiine de ihtiyacım olacak kiti söktürüp yeniden taktırmak için çünkü sağlıksız takıldığı söylendi.Uzun oldu ama teşekkürler şimdiden.