PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 308 yakıt pompası sızıntısı



tesla
01-02-2013, 19:50
Mrb arkadaşlar.

2011 model 34bin km'deki 1,6 HDI 308 aracımı genel bakıma sokmak için hep gittiğim özel servise giderken aracın gaza tepki vermediğini gördüm. Araba resmen turbosuz, lpg'li 1,3 motor araba gibi ivmeleniyordu.

Bakım yaptırıp yağ ve filtreleri değiştirttim, balataları kontrol ettirdim ancak bakımda bir süpriz beni bekliyordu. Aracın yakıt pompası müşürünün üzerinde mazot sızıntısı görünüyordu. Sızan mazot turboya hava ileten küçük parmak büyüklüğünde, L şeklinde bir hortuma damlamıştı ve bu hortum bollaştığı için turbonun devreye girmemesine sebep oluyormuş. Hortum değiştirildi, turbo ve imelenme düzeldi ancak müşürün içi açıldığında contanın yıprandığı görüldü. conta değiştirildi. sızıntının sona erdiğini gördük ve bugün (2 gün sonra) tekrar gittim ve sızıntının yine olduğunu gördük. Yakıt pompası mazotla kaplı gibi, ıslak. Ancak mazot, pompanın üstünde yer alan müşürün üstünden geliyor gibi. Salı günü servise erken gidicem ve pompayla uğraşacaklar.

Benzer sorunu yaşayan oldu mu? Sizce ne yapmalı?

ahmet_bjk
02-02-2013, 00:16
Bu sorun için 34 bin km çok az.

Mazot pompasındaki sızıntı benim eski 2001 model Partner aracımda başıma geldi. Mazot pompasının contaları eskimiş o yüzden sızıntı yapıyormuş. Eski aracımda mazot pompası ulaşılması zor bir yerde olduğundan fazla maliyetli oldu.
Pompacı contaların değişimine 100 tl aldı. Usta da söküp takmaya 150 tl aldı. Bu işlem sabahtan akşama kadar sürdü.

tesla
02-02-2013, 13:40
Bana da işlemin uzun süreceği söylendi zaten. Ulaşabilmek için triger dahil sökecekler galiba. Her aşamayı resimlemeye çalışcam. Umarım çok masraf çıkarmaz.

tesla
05-02-2013, 19:00
Bugün mazot pompası söküldü, pompa tezgahına bağlandı, pompa test edildi. 4. resimde sarı halka ve okla işaretli olan yerden sızıntı olduğu görüldü. O küçük delikte bir civata ve küçük bir bilye var. Cıvatanın yenisi würth sızıntı kimyasalı ile yuvasına yeniden takıldı ve kuvvetlice sıkıldı. Ayrıca pompa keçesi de değiştirildi. Keçe 39 lira, tezgaha bağlama 150 lira toplamda 180 liraya pompa sızıntısı halledildi. Pompanın sökülmesi için triger kayışı dahil sökülüyor. ne yazık ki ulaşılması zor bir yerde olduğu için hava filtresinden başlayarak şarj kayışı, kasnağı, triger dişlisi, sağ ön lastik davlumbazı söküldü. montaj dahil 6 saat onarım için vakit harcadık. Toplamda 350 lirama mal oldu. Denizli'de olduğum için buna da şükür dedim.

http://i49.tinypic.com/sl38ew.jpg

Söküm aşaması

http://i50.tinypic.com/mt14zc.jpg

Bosch CP3 tipi (yanlış hatırlamıyorsam) yakıt pompası

http://i49.tinypic.com/rhqvwn.jpg

Pompa tezgahına bağlanış ve test.

http://i49.tinypic.com/xt1zt.jpg

İşaretli yerde sızıntı tespit edildi.

http://i46.tinypic.com/nlr7uq.jpg

308'in altından yakıt pompasının yeri görülüyor. (mavi) Sızıntı yüzünden damlayan mazot turboyu devreye sokan hortumları gevşetmişti. (yeşil) Bu sayede mazot sızıntısı farkedildi.

Yasin CCK
06-02-2013, 08:43
Hayırlı ve geçmiş olsun. Detaylı anlatım için teşekkürler...

tesla
06-02-2013, 13:45
teşekkürler

Abdullah
06-02-2013, 14:52
geçmiş olsun anlatım için teşekkürler güzel bir paylaşım olmuş.

tesla
06-02-2013, 15:22
Eyvallah, bu arada 308 turbo devreye girmeme problemi yaşayan arkadaşlar son resim, yeşil halka içinde hortumların yerine sıkıca oturup oturmadıklarını mutlaka kontrol etsinler.

Gökay
06-02-2013, 16:13
geçmiş olsun paylaşımın için teşekkürler

Furkann
07-02-2013, 11:24
Öncelikle geçmiş olsun keşke yetkili servise götürseydiniz bakımlara , garantiden yapma imkanı olurdu.

tesla
07-02-2013, 13:38
teşekkürler. aracımın garantisi bitti malesef. pompacının söylediğine göre servisler, özellikle anadoludakiler pompa arızasının onarımı yerine değişimine gidiyorlarmış. bunu karşılayacak malesefe durumum yok şu sıralar.

ahmet_bjk
08-02-2013, 03:47
Bu pompa arızası çok masraflı bi iş. Ufak bi conta değiştirmek için 350 lira masraf çıkmış... Dizellerin kötü yanı olsa gerek :(

Furkann
08-02-2013, 23:13
teşekkürler. aracımın garantisi bitti malesef. pompacının söylediğine göre servisler, özellikle anadoludakiler pompa arızasının onarımı yerine değişimine gidiyorlarmış. bunu karşılayacak malesefe durumum yok şu sıralar.
Evet değiştirme taraftarı cogu .. Cok şükür siz 350 tl ile kurtuldunuz :)

tesla
09-02-2013, 20:16
Bu pompa arızası çok masraflı bi iş. Ufak bi conta değiştirmek için 350 lira masraf çıkmış... Dizellerin kötü yanı olsa gerek :(

Teşekkürler. Aslına bakarsanız önceki aracım olan LPG'li 206'da da sürekli LPG'de kullandığım için benzin şamandrası arızalanmıştı. O da 350 liraydı. Yani benzinli, lpg'li, dizel farketmez. Peugeot parçası arızalandıysa ucuza halletmek diye birşey pek mümkün değil gibi.

Ama (Denizli için) 1500 - 1600 liradan pahalı olan pompa değişimindense onarıldı şükür.