PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Herkese Merhaba forumpeugeot



oziqlsh
14-11-2012, 09:04
Selamlar aranıza yenı katıldım bi selam veriyim dedim

EmRaH.
14-11-2012, 09:12
Hoş geldin aramıza . Birazdaha detaylı tanıtırsan kendini seviniriz :)

Yasin CCK
14-11-2012, 09:19
Aleykümselam.

Ghost Hunter
14-11-2012, 09:21
aleykümselam hoşgeldin aramıza
kendini ve aracını tanıtırsan seviniriz

oziqlsh
14-11-2012, 09:41
İsmim oguzhan bu gunlerde bi 5008 alma niyetim var istanbulda yasıyorum ancak okuduklarım bıraz benı dusundurmeye basladı titremeler sesler gerçek kullanıcılardan fikir almak istiyorum.

sessizgece
14-11-2012, 10:24
aleykümselam
hoşgeldiniz

reisG
14-11-2012, 10:30
Oğuzhan aramıza hoşgeldin. Forumumuzun en büyük özelliği çok fazla konuda en ince detayına kadar tüm paylaşımların yer almasıdır. İlgilendiğin konulara ait mesajların hepsini incelediğinde konunun içeriği hakkında çok olumlu düşüncelere sahip olacaksın.
Almak istediğin 5008 i Taner Hocamız ile birlikte Türkiye deilk test edenlerden birisiyim. Araç oturaklı ve geniş yapısı ile tam bir aile aracı.geniş ve sportif kokpiti on screen display ekranı ile ön cama yansıyan bilgilendirme ekranı ile de çok teknolojik. BEenzin fiyatlarının ülkemizde çok pahalı olması sebebiyle hemen hemen tüm 5008 ler HDI turbo dizel motorla gelmekte ve kullanım kolaylığı sağlayan auto 6R denen otomaikleştirilmiş bir manuel şanzuman ile satılmakta. Bu tip vites kutuları aslında bir manuel vitestir. Sadece bir elektronik beyin ve buna bağlı düzenek vites değişimlerinde debriyaj görevi görmektedir. Gerçek otomaik viteslere göre tork konvertörüğ ve benzeri sistemleri olmadığından düşük maliyetle debriyaja basma yorgunluğunu insandan almak için yapılmışlardır. Ancak bu tip vites kutularının kullanımında bazı özelliklere dikkat etmek gerekir. auto 6R tipi otomaikleştirilmiş manuel şanzımanlarda D pozisyonu alıp aracı hareket ettirdiğinizde vites kolu D de kaldığı süre bıoyunca baskı balata üzerinde bir basınç vardır. Normal yol koşullarında ve sürekli vites değişiminde bu baskı , baskı balataya zarar vermez iken. İstanbul gibi trafiğin sürekli dur kalk olduğu ve en fazla 3ncü vitese çıkılabilen rezil trafiklerde baskı balatada oluşan baskı ısınmaya sebep olur ve bu baskı balatanın kullanım durumuna göre normalden daha önce bitmesine sebep olur. Bunun oluşmaya başladığını da aracın silkelenmesi ile anlarsınız.Bundan korunmak için yoğun ve beklemeli dur kalklarda ve uzun süreli beklemelerde mutlaka vitesi park veya boş konuma almak gerekmektedir. Ya da yoğun dur kalklı trafikte direksiyondan manuel vites değişimi gerekir. Bunlar yapıldığı taktirde bu tip vites kutuları uzun km.ler boyunca problemsiz hizmet ederler. -ki gerçek otomaik viteslerde bile dur kalak veya beklemelerde vitesi boş veya park konumuna almak şanzımanın uzun süreli kullanımı için gereklidir.
Sonuz agelirsek auto 6R tipi şanzımanlar yol ve trafik şartlarına göre doğru kullanıldıkları sürece problem yaşatmazlar. İlk serilerde kullanılan auto 6R şanzımanlar son iki yıl içinde çok geliştirilmişlerdir. Hem vites geçiş hızı hemde diğer fonksiyonları ilk serilere göre % 40 daha hızlı hale gelmiştir. Eğer 2nci el bir hdi auto 6R 5008 alacaksanzı mutlaka şanzıman sistemini yetili bir serviste kontrol ettiriniz.

oziqlsh
14-11-2012, 10:43
tavsiye ve önerileriniz için çok teşekkur ederom çok sağolun ilginize ve alakanızdan dolayı tekrar teşekkur ederim