PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3008 Hararet hortumu patlatması ve silindir kapak conta yakma sorunu



Tolga_35
21-12-2019, 22:50
Arkadaşlar herkese çok selam kolay gelsin sizlere başımdan geçen bir olayı ayrıntıları ile paylaşacağım umarım modoretör arkadaşlarım ve siz değerli üyeler bana yardımcı olursunuz.
Arkadaşlar sizlere Mesleğim gereği Bingöl Yayladereden yazıyorum.20.11.2019 tarihinde hayalim olan 3008'ime memleketim İzmir'den satın alarak sahip oldum.Aracı bir expere götürdüm exper sonucuna göre hafif yağ kaçakları, %70 motor performansı (Hava filitresinden kaynaklanabileceği söylendi) ve diğer aksamlarında,elektroniğinde hiçbir sorun olmadığı raporu çıktı.Aldığım daha önceki sahibi su eksitme probleminden dolayı aracı satmadan 17 gün önce yani 03.11.2019 tarihinde İzmir Halil Öztürk yetkili peugeot servisine götürüyor,burada devir-daym motoru ,su hortumları vs. tamamen değiştiriliyor ve 3.200 Tl lik fatura çıkartılıp araç teslim ediliyor.Araç bu tarihten sonra su eksiltmeyi bırakıyor.Ben aracı aldıktan 2 gün sonra İzmir seferihisara gittim yaklaşık 50 Km yol yaptıktan sonra yolda giderken (Araba harareti hiçbir şekilde 90 dereceyi geçmedi) birden araç yüksek hararet sinyali verdi bende aracı hemen sağa çekip kaputu açtım yedek su deposunun altındaki 2 hortumun patladığını gördüm aracı hiç çalıştırmadan başka bir yetkili servis olan İzmir Kahyaoğullarına çekici ile götürdüm.Burada patlak hortumlar değişti,silindir kapak contasında sıkıntı olabilir diye 2 gün araç serviste kaldı tarafıma deneme sürecinde arabada yağa su suya yağ karıştırma olmadığı hararetin yükselmediği,su eksiltmenin olmadığı bu nedenle contadan şüphelenmediklerini arabamı alabileceğimi söyleyerek aracı teslim ettiler.Aracı aldıktan sonra eve getirdim ve Bingöle döndüm.Arabayı deneyemediğim için içim hiç rahat değildi, Bu gün yani 21.12.2019 da oğluma piyasada satılan conta yanık testi olan CS MOTOR test ile test ettirdim. Orta derecede kaçak sonucu cıktı yıkılmış durumdayım şimdi sorularıma başlıyorum.

1-Bu tür testler gerçekten güvenilirmidir?
2-Harareti 90' ı geçmeyen arabam gerçekten conta yakmışmıdır?
3-Değiştiği servis ile onaylanan hortumlar normal şartlarda conta yanığından olmayan sebeblerden patlayabilirmi?
4-Hortum patlatma nedenleri neler olabilir? (araç atifirizsiz kullanılmamış)
5-İzmir sanayide güvenebileceğim önerebileceğiniz Usta veya özel servis varmı?
6-Araba 2010 Model 1.6 VTİ Motor 169.000 Km'de Başından bu tür olay gecen bir arkadaşım varmı?Tecrübelerini paylaşa bilirmi?
7-Bu konu ile ilgi önerileriniz nelerdir?

(Ekzoz ve test sonucu video ve foto mevcut ancak nasıl foto eklenceğini bilmediğim için foruma yükleyemedim.Araba ekzozundan belli belirsiz beyaz duman çıkıyor ama iklim şartları itibari ile normal olduğunu düşünüyorum,Hararet 90 ı gördüğünde termostat açılıyor ve araç hiç bir şekilde 90 dereceyi geçmiyor )

Şimdiden göndereceğiniz cevaplar için Çok Teşekkür ediyorum.

Ömer Gedik
21-12-2019, 23:19
Merhaba,

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Eğer aracın contasında yanık var ise VTI motor için su eksiltme sorunu yaşarsınız. Basıncı yedek su deposundaki kapaktan tahliye eder. Hararet 90'ı geçmiyorsa ve su eksiltme yoksa bende contadan şüphelenmem.

VTI'da genel olarak yaptığım bir kontrol de Yağ dolum kapağını söküp arkasına bakmaktır. Eğer beyazlama var ise Su tapaları hasar almış olabilir.

Tolga_35
21-12-2019, 23:24
Cevabınız için çok teşekkürler hortum patlatma sebebleri hakkında bilgi verebilirmisiniz?

Ömer Gedik
22-12-2019, 11:24
Cevabınız için çok teşekkürler hortum patlatma sebebleri hakkında bilgi verebilirmisiniz?

O kısmı ilginç. Hortum basınçtan patlar ya da önceden deforme olmuştur.