PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 406 Görünüm Değiştirme



GhOsT_6887
04-12-2017, 18:02
Arkadaşlar 2000 Model Peugeot 406 2.0 SV otomatik vites aracım var. Aracımın görünüşünde değişiklikler yapmaya karar verdim. Tabi şimdilik tavsiye ve karar aşamasındayım. Şubat gibi başlamayı düşünüyorum maddi sebeplerden dolayı..

Sizlerden de tavsiye ve yardımlarınızı bekliyorum. Olumlu olumsuz tavsiyeleriniz bana yol gösterecektir..

Öncelikle aracımı tanıtayım.. 2000 model 2.0 SV donanım, Lacivert renkte, Hatasız Boyasız, 102 Bin km'de bir araç. Motor ve şanzımanı harika. Kasası da çok diri ve sağlam. Allah kaza bela vermezse en az 5-6 sene kullanmayı düşünüyorum. 5-6 sene sonra da ikinci araç olarak kalma ihtimali çok yüksek tabi Allah bilir o zamana kadar :) Aracımı öyle apaçi tarzında değilde daha sade ama hoş birşey yapmak istiyorum.

Gelelim yaptırmak istediğim işlemlere:
1- Aracımın rengini değiştirmek istiyorum. Komple kaplama yaptırayım diyorum. Renk olarak İnci beyazı(simli gibi parlayan) ya da Gümüş Gri..
2- Aracıma 17" Jant ve Lastik almayı düşünüyorum. 205/50/17 ya da 215/50/17 Lastikler..
3- 35 mm Helezonlar almayı düşünüyorum. Zaten yere yakın bir araç. Biraz daha yakın olursa daha şık durur diye düşünüyorum.
4- Araç aydınlatmalarının büyük çoğunluğunu xenon, led, amerikan park vs. şeklinde değiştirmeyi düşünüyorum..

Sizce renk seçimi, lastik seçimi, helezonlar vs. tavsiyeleriniz nelerdir? Önümde 3 aylık bir süre var. Bu süre zarfında sizinde tavsiyelerini dikkate alarak bişeyler yapmak istiyorum.. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden ok teşekkür ederim..

mimit
04-12-2017, 21:29
Aydınlatmalar için bi xenon sistem olmazsa olmaz. 3.5 luk alçaltma çok başarılı olmuyor 406 da koni 4 yada 5 cm lik set(amortisör ve yay birlikte) jant olarak ben 206 rc yada 207 rc jantını yakıştırıyorum 406 ya. Aydınlatmada çift mercek kullanılırsa çok daha iyi olur ve hoş olur. Angeş halkaları renkli olursa da amerikan parka gerek kalmaz ama isteğe bağlı yapılabilir. Bi sözünüz var apaçi diye sislerde xenon vs apaçi işi illede olacaksa zaten merceksiz xenon bir işe yaramaz. Alçaltma için ne yapılacaksa önce ona karar vermek lazım ki jant lastik seçimi ona göre yapılsın.

GhOsT_6887
05-12-2017, 09:06
Önerilerin için teşekkürler mimit..

Alçaltma işini 35mm istememin nedeni araç zaten alçak bir yapıya sahip. 40-50 mm düşürmek aracın her kasise sürtmesine sebep olur diye düşünüyorum. Bir diğer sebep 35 mm'de orjinal amortisörler kurtarır belki ama 50 mm de sizinde belirttiğiniz gibi amortisör de değişmesi gerekir..

Jant konusunda bende sizin gibi düşünüyorum. Ama 207 gt jantının orjinalini bulmak çok zor.. 206 gt jantının orjinali piyasada daha çok. Kısmet artık hangisini denk getirirsem..

406 için angel far bulamadım. İnternette bir 406 da gördüm ama ilanı kaldırdı arkadaş.. Soracaktım nerden aldın diye..

Lastikleri 50 yanak istememin nedeni; konforu çok düşürmek istemiyorum bir nebzede olsa :)

Yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.. :terli

mechanix
05-12-2017, 14:39
Aracınız hayırlı olsun.

Hatasız boyasız 102.000 km'de bir 406 herhalde tüm ülkede 2 elin parmaklarını geçmeyecek sayıdadır. Böyle bir aracı piyasanın üzerinde bir para vererek aldığınızı tahmin ediyorum. Size tavsiyem aracı orijinal haliyle kullanmanızdır. Hem paranız cebinizde kalır hem de zaten nadide olan bir aracı 5-6 sene daha muhafaza etmiş olursunuz.

İlla bir şey yapmak istiyorsanız eskimiş ve aracı yorgun gösteren parçaları yenileriyle değiştirin. Bu şekilde ileride satmak istediğinizde de size yardımcı olur. Aksi takdirde diğer masraflar araca bir katma değer sağlamayacaktır.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.

GhOsT_6887
05-12-2017, 17:30
Aracınız hayırlı olsun.

Hatasız boyasız 102.000 km'de bir 406 herhalde tüm ülkede 2 elin parmaklarını geçmeyecek sayıdadır. Böyle bir aracı piyasanın üzerinde bir para vererek aldığınızı tahmin ediyorum. Size tavsiyem aracı orijinal haliyle kullanmanızdır. Hem paranız cebinizde kalır hem de zaten nadide olan bir aracı 5-6 sene daha muhafaza etmiş olursunuz.

İlla bir şey yapmak istiyorsanız eskimiş ve aracı yorgun gösteren parçaları yenileriyle değiştirin. Bu şekilde ileride satmak istediğinizde de size yardımcı olur. Aksi takdirde diğer masraflar araca bir katma değer sağlamayacaktır.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Allah razı olsun. Rabbim herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin :)
Aracımı piyasadan baya üstünde aldım gerçekten ama hiç de pişman değilim. Dediğiniz gibi uzun zaman kullanılabilecek bir araç. Bende o maksatla aldım.
Gerçi "o kadar paraya 406 mı alınır" diyen galerici bir arkadaşıma inat ilana attım. İlan inceleme rekoru(kendi aramızda) deniyoruz :D Hemde piyasadan yüksek rakamla ilanda.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-hatasiz-boyasiz-102.000-km-de-2.0-sv-ogretmenden-489680277/detay/

Aracımı çok seviyorum fakat rengi beni çok yoruyor. Kirli arabaya binmeyi hiç sevmiyorum. Garaj imkanımda yok, ki zaten günlük kullandığım için yine kirlenecektir. Her haftasonu yıkarım aracımı. Rengini değiştirmemin tek nedeni bu. Beyaz ya da gümüş gri araçlar kiri göstermiyor :) Aracımın eski ya da yıpranmış hiçbir yeri yok desem yeridir.
Görünüm olarak biraz daha üst seviye görünebilir diye düşünüyorum aslında bu söylediklerimi yaparsam..
Tavsiyeleriniz için ayrıca teşekkür ediyorum :)

ayı_boğan
05-12-2017, 19:06
Aslında bu araca hiç dokunmayın ne yay ne başka birşey çok güzel aracınız Maşallah:nazar Bence 406/aracım bölümünde konu açın.Kaplama işine geline kaplatın orjinal boyayı korumuş olursunuz ama kaplatmadan önce güzel bir pasta/cila şart tabi.Koltuklar yeni gibi resmen.Kazasız belasız sürüşler.

numan406
05-12-2017, 23:05
hocam maşALLAH diyelim 2000 model ve 102000 km süpermiş benim 2004 136000 küsürlerde seninki harika sakın birşey yaptırma böyle ilk günkü gibi kullan ALLAH kazasız belasız kullanmak nasip etsin

Bekir
06-12-2017, 01:05
406 bugüne kadar en çok keyifle kullandığım bir önceki aracımdı km düşük temiz nadide bir araç kıymetini bilin derim
yapacaklarınız aracınızı Mehmet inde dediği gibi apaçi durumuna düşürmeden makul uygulamalardan ibaret olursa hoş olur.

GhOsT_6887
06-12-2017, 10:41
Aslında bu araca hiç dokunmayın ne yay ne başka birşey çok güzel aracınız Maşallah:nazar Bence 406/aracım bölümünde konu açın.Kaplama işine geline kaplatın orjinal boyayı korumuş olursunuz ama kaplatmadan önce güzel bir pasta/cila şart tabi.Koltuklar yeni gibi resmen.Kazasız belasız sürüşler.
Allah Razı olsun.. Kaplatma işini yaptırmakta kararlıyım aslına. Sizinde belirttiğiniz gibi hem orjinal boyayı da korumuş olurum böylece. Hemde rengi istediğim gibi olur. Ben önce 17" jant lastik alayım diyorum. Ondan sonra yaylara bakayım. Yani gıcık br görüntüsü olursa yay düşüneyim. Daha iyi olur sanırım.
Aracımı asla apaçi araçlarına çevirmek istemem. O yüzden sade işlemler düşünüyorum. Sislere xenon, gündüz ledi vs istemiyorum. Tampondaki ön lipi de sökmeyi düşünüyorum. Benden önceki sahibi yaptırmış bende söktürmedim daha..
Koltukları gerçekten temiz. Bundan önce 2015 Fluence vardı. Torpido olsun koltuklar olsun neredeyse onunkinden daha temiz diyebilirim :)
Verdiğim paraya değecek temizlikte. Rabbim kimseye kaza bela vermesin inş.. ;)

GhOsT_6887
06-12-2017, 10:44
hocam maşALLAH diyelim 2000 model ve 102000 km süpermiş benim 2004 136000 küsürlerde seninki harika sakın birşey yaptırma böyle ilk günkü gibi kullan ALLAH kazasız belasız kullanmak nasip etsin
Amin cümlemize inş..
Bu km'de zor bulunacak bir modele sahip. Ben ilk almaya gittiğimde düşürülmüş olacağını düşündüm ama Tüvtürk kağıtları olsun servis kayıtları olsun hepsi vardı. Bunları geçtim içine binen herkes "Nerde saklamışlar bu arabayı?" tepkisi veriyor :) Sadece direksiyon ortası hava yastığı kabartılı duruyor. Gerçi bu bütün 406'larda öyle. Belki ileride onu değiştiririm..

GhOsT_6887
06-12-2017, 10:45
406 bugüne kadar en çok keyifle kullandığım bir önceki aracımdı km düşük temiz nadide bir araç kıymetini bilin derim
yapacaklarınız aracınızı Mehmet inde dediği gibi apaçi durumuna düşürmeden makul uygulamalardan ibaret olursa hoş olur.
Aynen hocam bende öyle düşünüyorum. Araç kasa olarak zaten güzel. Modifiyeye gerek bir bölümü yok. Renk değişimi, jant lastik.. Apaçiye döndürmeden hafif dokunuşlar :)

b.kocer
07-12-2017, 04:08
Öncelikle merhabalar ilandan incelediğim kadarı ile yazıyorum

- lpg girişini iptal edip tamponun içine alınma işleme
- Egsoz ucunu degistme işlemi
- 2 adet sıfır yeni plaka çıkarma işlemi
- camlarda duran plastik vizörleri sokme işlemi
- Bagaj Peugeot logosu yenileme işlemi
- önde duran garip tampon ekini sökme işlemi
- Bagajı acınca karşınızda duran tüpün görüntüsünü kapatma işlemi
- orjinal paspas alma
- Arka park sensörlerini boyama işlemi


bence bunları yaparsanız cok daha hos olacaktır :)

GhOsT_6887
07-12-2017, 09:22
Öncelikle merhabalar ilandan incelediğim kadarı ile yazıyorum

- lpg girişini iptal edip tamponun içine alınma işleme
- Egsoz ucunu degistme işlemi
- 2 adet sıfır yeni plaka çıkarma işlemi
- camlarda duran plastik vizörleri sokme işlemi
- Bagaj Peugeot logosu yenileme işlemi
- önde duran garip tampon ekini sökme işlemi
- Bagajı acınca karşınızda duran tüpün görüntüsünü kapatma işlemi
- orjinal paspas alma
- Arka park sensörlerini boyama işlemi


bence bunları yaparsanız cok daha hos olacaktır :)
Tavsiyelerin için teşekkürler b.kocer :)
LPG girişini araç kaplama yapılacağı zaman yaptırabilirim. Ayrıca park sensörünü de tampondan kaldırıp arkada siyah tampon bandına yeni bir sensör alarak taşımayı düşünüyorum. Ön tampon ekini de Kaplama zamanında çıkacak zaten :)
Bagaj Pejo logosunda sıkıntı yok yeni gibi diyebilirim :)
Orjinal paspas sadece halı olarak ve siyah bulabildim. Bej ve havuzlu bulsam hemen alacam.
Cam rüzgarlıklarının ucları iyi yapmıyor zaten. Kışın çıkmasını bekliyorum sökmek için.

Tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.. :)