PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 301 alacağım, artıları ve eksileri neler?



Kazarre13
08-06-2017, 20:07
Herkese merhabalar, aranıza yeni katılıyorum. Esasında babamın teşvik etmesiyle, Peugeot'a bir sempatim oluştu. İlk başlarda Peugeot bana çok sıradan bir marka geliyordu fakat Bursa Karoto'da birkaç modele binme şansım oldu. Çok hoşuma gitti. Konuştuğum 2-3 Peugeot kullanıcısı da oldu, olumlu sinyaller aldım.

2015 model bir Peugeot 301 almak istiyoruz. Aracı kullananlardan artı yönlerini ve eksi yönlerini yazmalarını rica edeceğim. Peugeot kullanmayanlar aracı kötülüyor, bazıları ise çok beğeniyor. Kullananlar genelde memnunlar.

Teşekkürler, sevgiler.

NecdetPek
08-06-2017, 23:56
Öncelikle kararınız hayırlı uğurlu olsun. Sağlıklı güzel günlerde aracınızı kullanmanızı dilerim.
301 Düşünüyorsanız alt tarafta linklerini verdiğim konuları dikkatlice okumanızı öneririm. Ayrıca 301'le ilgili başka konularda forumda mevcut.

Okumalarınız bitince daha detaylı sohbet ederiz.

http://www.forumpeugeot.com/showthread.php?10037-301-Benim-BEyaz-Kedi-)&highlight=benim+beyaz+kedi

http://www.forumpeugeot.com/showthread.php?10007-G%FCzelle%FEme-Yolunda-F%FCme-301

HarunHoca
09-06-2017, 07:24
Evet necdet beyin de belirttiği gibi bu ve benzeri konulara bakarsanız az çok fikir sahibi olursunuz. 301 kendi segmentinde, parası kadarı iş gören eli yüzü düzgün binilebilir tasarruflu ve geniş bir araçtır. Konforlu değildir, malzeme kalitesi iyi değildir, işçilik vasattır. Ancak kesinlikle sınıfının altında değil ortalama veya çoğunda üstündedir. Atik ve canlı bir motoru vardır, arka diz mesafesi üst sınıf araçlarla yarışır. ESP cruise control, lastik basınç gibi işinize yarayacak donanımlar ve güvenlik ekipmanları vardır. İyi ve temiz bir araç bulursanız sadece yıllık bakımlarını yaparak 2015 model bir araca çok rahat sıfır masrafla 5 sene binersiniz. Sık sık arıza çıkaran kronik bir sorunu yoktur. Ama çok şey beklemeyeceksiniz, parasına göre olacak beklentileriniz.

ssgti
09-06-2017, 12:32
Beklentileriniz büyükse bu aracı almayın. Ancak beklentileriniz bu aracın bulunduğu segmentteyse alın. Geniş iç mekan, düşük yakıt bu aracın en büyük artıları... Ancak bazı kişiler b segment araç alıp d veya e segmenti araç özellik ve konforu bekliyorlar. Bu araçta d ve e segmenti konforu ve özellikleri yok...

tekkral34
09-06-2017, 12:59
Artıları:
Bagaj ve iç hacim konusunda C segmenti birçok araca taş çıkartır. Hatta Focus ve Yeni Megane'dan daha ferahtır.
1.6 HDI 92 PS motor kendini kanıtlamış yağını suyunu ihmal etmediğiniz sürece servis yüzü göstermez. Yakıtı sınıfının en düşüğü (B sedan) performansı sınıfının en iyisi (B genel)
Aksesuar meraklısıysanız en iyi uğraşabileceğiniz araçtır. Keyiflidir.
Parasının aracıdır. Sınıfına göre daha uygun fiyatlara alınabilmesi avantaj.

Eksileri:
Sınıfının en kötü izolasyonuna sahip aracı. Rüzgar ve yol sesi konusunda daha kötüsü bu sınıfta yok.
Symbol ile birlikte sınıfının donanım yönünden en fakir araçları.
Symbol ile birlikte en az yol tutanı, Accent ile birlikte rüzgar direnci en düşük olanı, çok fazla arkasını salınım yapanı. (Süspansiyon sisteminden kaynaklı). Ön amortisörleri hastalıklı çok erken km'lerde bozulabiliyor.
Malzeme kalitesi sınıf ortalamasında. İyi olan var kötü olan var.


Genel olarak bu şekilde. Facebook'ta yüzlerce üyesi olan sayfalarda da hep bu konular üzerinde duruluyor. Oralara da bakabilirsiniz.

NecdetPek
09-06-2017, 23:20
Beklentileriniz büyükse bu aracı almayın. Ancak beklentileriniz bu aracın bulunduğu segmentteyse alın. Geniş iç mekan, düşük yakıt bu aracın en büyük artıları... Ancak bazı kişiler b segment araç alıp d veya e segmenti araç özellik ve konforu bekliyorlar. Bu araçta d ve e segmenti konforu ve özellikleri yok...



Sözün özünü dostumuz gayet açık yazmış. B segmenti bir araç olan 301'i alıp D hatta E segmentinde olan özellikleri bekliyorsanız 301'i almayın. Ama B-Sedan segmentini iyi tanıyıp, ona göre karar verirseniz 301 sizi üzmez.

Benim şöyle bir yöntemim var. Bir liste hazırlıyorum sonra o listeye uygun aracı seçmeye çalışıyorum.

301'i alırken listem şöyleydi.

1- Satın alma fiyatı düşük olsun
2- Dizel olsun ve az yaksın
3- Yolda bırakmasın
4- 190 cm lik boyum nedeniyle içine girebileceğim bir araç olsun

Bu listeye göre araştırdığımda en makul araç olarak 301'i buldum. Aldıktan kısa bir süre sonra sürekli şikayet edip çözüm yolu aramamak bana göre değil dedim ve forumlara girmeye, araştırmaya başladım.

Aracın bana göre en önemli sorunları olarak 2 tespit yaptım

1- Rüzgarlı havalarda gezmesi
2- Kabin içindeki gürültü (uzun yolda yorucu olduğu için)

Bu sorunlar nedeniyle satmaya karar verdim. Ancak forumlarda 301 kullanan arkadaşları tanıyınca (özellikle Harun Hocam ile Tebukan Kardeşimi) ve araçlarını nasıl sevdiklerini, eksikliklerine rağmen nasıl değer verip, ellerinden geleni yaptıklarını görünce oturup düşündüm.

Arabayı satsam üstüne bir ton para verip anca C sınıfı bir araç alacaktım. D veya E alma şansım ekonomik olarak yoktu. Ayrıca aracımda tespit ettiğim sorunlar B segmentindeki diğer araçlarda da vardı. Bizzat Skoda Rapid denedim. Arada ciddi fiyat farkı olmasına rağmen rüzgarda hiçte güvenli gelmedi bana. Uzun süre Seat Toledo kullanan bir tanıdıkla sohbet ettim ve gördüm ki onda da benzer sorunlar var. Diğer markaları zaten saymıyorum. Symbol veya Linea bence 301'le kıyaslanamaz bile.

Bu durumda yapılacak şey satmak değilse ne olabilir dedim ve şikayet ettiğim konularda iyileştirme çalışmaları başlattım. Önce rüzgarda etkilenmesini azaltmak için 35 mm düşüren Eibach spor yaylar taktırdım. Ardından aracı içten dıştan komple ses izolasyonu yaptırdım. Sonuç olarak araç istediğim kıvama geldi. Evet hala bir B segmenti idi doğal olarak ama uzun yolda rüzgarda gezmesin diye aşırı düşürdüğüm hızımı artık düşürmez oldum. Ayrıca araç içi ses düzeyi makul seviyelere indi. Toplam maliyeti 2.500 Tl olan bu iyileştirme bana aracı çok sevdirdi ve keyifle kullanmaya başladım.

Toplam 45 bin km yol yaptıktan sonra önceliklerim değişti.

Yeni öncelik listem
1- Otomatik vitesli olacak ( Emir büyük yerden gelmişti)
2- Dizel olacak
3- Sağlam olacak
4- Ekonomik olacak

Bu durumda alacağım araçlar
1- Skoda Octavia
2- Seat Leon
3- VW Golf
4- Peugeot 308

Tip hacim ve kullanım alanı olarak en fazla Skoda Octavia hoşuma gittiği halde ilk 3 teki bütün araçların VW grubu araçlar olması, kullanılan otomatik şanzımanın DSG olması ve hiç güven vermemesi nedeniyle tek seçenek olarak geriye Peugeot 308 kaldı. Manuel bir araç alacak olsaydım Octavia tek seçenek olabilirdi.

Bu arada Peugeot benim için burada tanıştığım ve aracımı gönül rahatlığıyla teslim edebildiğim Forum Otomotiv'den Ömer Gedik kardeşim ile sevgili Ferit Ustam sayesinde de bir adım öne geçmişti. Hem dostlukları hem titiz çalışmaları hemde orjinal parça kullanmaları ile Peugeot markasındaki hakimiyetleri Peugeot'a olan sempatimi katladı.

Sonuç olarak Eylül 2016'dan beri 2015 model 308 Active BlueHdi EAT6 kullanıyorum. Aldığımdan beri yaklaşık 30 bin km kullandım. Son derece memnunum.

Kusura bakmayın lafı fazla uzatmış olabilirim.

Herkesin gönlüne ve beklentilerine göre bir araca sahip olmalarını dilerim.

tekkral34
09-06-2017, 23:44
Necdet Hocam her cumlenize katilmakla birlikte bir yerde kesinlikle hem fikir olamayacagim. Uzun sure Toledo kullandim cok kisa sure de Rapid. Platformlari ayni oldugu ve ayni fabrikanin urunleri oldugundan fark olmayabilir ama ben Toledo tarafindan konusmam gerekirse Toledo ile 301 ayni segment olmasina ragmen kalite anlaminda yan yana koymam bile. 160 170 li hizlarda gayet stabil oturakli ruzgar sesi kabul edilir duzeyde devasa bir bagaji var diz mesafesi de muazzam donanimlari sahane VW grup kalitesi bariz var bu aracta B sinifi olmasina ragmen. Biraz objektif olmakta fayda var. Gercekte de ne kadar ekmek o kadar kofte Toledo'nun fiyati belli. 3 silindirli kisin traktor gibi calisan 1.4 motoru ile bana gore son derece yakisiksiz goruntusu olmasa alinip binilecek arac. 301 Linea Symbol birbirine artisi eksisi olan denk araclar. Rapid Toledo baska klasmanda kalir. Yani direk D sinifi E sinifi beklentisi denmesine bile gerek yok kendi sinifindaki Toledo kadar olsa yeter :)
Bu kisim disinda dedigim gibi katiliyorum ugrasmasi keyifli performansli tasarruflu bir arac. Satin alma maliyeti de uygun. Symbol ile ayni fiyatları.

Kazarre13
10-06-2017, 00:47
Sözün özünü dostumuz gayet açık yazmış. B segmenti bir araç olan 301'i alıp D hatta E segmentinde olan özellikleri bekliyorsanız 301'i almayın. Ama B-Sedan segmentini iyi tanıyıp, ona göre karar verirseniz 301 sizi üzmez.

Benim şöyle bir yöntemim var. Bir liste hazırlıyorum sonra o listeye uygun aracı seçmeye çalışıyorum.

301'i alırken listem şöyleydi.

1- Satın alma fiyatı düşük olsun
2- Dizel olsun ve az yaksın
3- Yolda bırakmasın
4- 190 cm lik boyum nedeniyle içine girebileceğim bir araç olsun

Bu listeye göre araştırdığımda en makul araç olarak 301'i buldum. Aldıktan kısa bir süre sonra sürekli şikayet edip çözüm yolu aramamak bana göre değil dedim ve forumlara girmeye, araştırmaya başladım.

Aracın bana göre en önemli sorunları olarak 2 tespit yaptım

1- Rüzgarlı havalarda gezmesi
2- Kabin içindeki gürültü (uzun yolda yorucu olduğu için)

Bu sorunlar nedeniyle satmaya karar verdim. Ancak forumlarda 301 kullanan arkadaşları tanıyınca (özellikle Harun Hocam ile Tebukan Kardeşimi) ve araçlarını nasıl sevdiklerini, eksikliklerine rağmen nasıl değer verip, ellerinden geleni yaptıklarını görünce oturup düşündüm.

Arabayı satsam üstüne bir ton para verip anca C sınıfı bir araç alacaktım. D veya E alma şansım ekonomik olarak yoktu. Ayrıca aracımda tespit ettiğim sorunlar B segmentindeki diğer araçlarda da vardı. Bizzat Skoda Rapid denedim. Arada ciddi fiyat farkı olmasına rağmen rüzgarda hiçte güvenli gelmedi bana. Uzun süre Seat Toledo kullanan bir tanıdıkla sohbet ettim ve gördüm ki onda da benzer sorunlar var. Diğer markaları zaten saymıyorum. Symbol veya Linea bence 301'le kıyaslanamaz bile.

Bu durumda yapılacak şey satmak değilse ne olabilir dedim ve şikayet ettiğim konularda iyileştirme çalışmaları başlattım. Önce rüzgarda etkilenmesini azaltmak için 35 mm düşüren Eibach spor yaylar taktırdım. Ardından aracı içten dıştan komple ses izolasyonu yaptırdım. Sonuç olarak araç istediğim kıvama geldi. Evet hala bir B segmenti idi doğal olarak ama uzun yolda rüzgarda gezmesin diye aşırı düşürdüğüm hızımı artık düşürmez oldum. Ayrıca araç içi ses düzeyi makul seviyelere indi. Toplam maliyeti 2.500 Tl olan bu iyileştirme bana aracı çok sevdirdi ve keyifle kullanmaya başladım.

Toplam 45 bin km yol yaptıktan sonra önceliklerim değişti.

Yeni öncelik listem
1- Otomatik vitesli olacak ( Emir büyük yerden gelmişti)
2- Dizel olacak
3- Sağlam olacak
4- Ekonomik olacak

Bu durumda alacağım araçlar
1- Skoda Octavia
2- Seat Leon
3- VW Golf
4- Peugeot 308

Tip hacim ve kullanım alanı olarak en fazla Skoda Octavia hoşuma gittiği halde ilk 3 teki bütün araçların VW grubu araçlar olması, kullanılan otomatik şanzımanın DSG olması ve hiç güven vermemesi nedeniyle tek seçenek olarak geriye Peugeot 308 kaldı. Manuel bir araç alacak olsaydım Octavia tek seçenek olabilirdi.

Bu arada Peugeot benim için burada tanıştığım ve aracımı gönül rahatlığıyla teslim edebildiğim Forum Otomotiv'den Ömer Gedik kardeşim ile sevgili Ferit Ustam sayesinde de bir adım öne geçmişti. Hem dostlukları hem titiz çalışmaları hemde orjinal parça kullanmaları ile Peugeot markasındaki hakimiyetleri Peugeot'a olan sempatimi katladı.

Sonuç olarak Eylül 2016'dan beri 2015 model 308 Active BlueHdi EAT6 kullanıyorum. Aldığımdan beri yaklaşık 30 bin km kullandım. Son derece memnunum.

Kusura bakmayın lafı fazla uzatmış olabilirim.

Herkesin gönlüne ve beklentilerine göre bir araca sahip olmalarını dilerim.

Hocam benim de boyum 185. Şu an mevcut arabam 97 model Renault Clio. İlk seri, Fransa'dan ithal. 20 senelik araba ama maşallahı var. Motor sesi içeriye çok geliyor onun da ama çok da fark etmiyor. Motor sesini hissetmek bazen güzel. 3 kişilik aileyiz, ben ehliyeti alalı 3 sene oluyor. İlk arabayı bu nedenle pratiğim gelişsin diye düşük bir şey aldık. Yakıtı az, ekonomik ve geniş iç hacim nedeniyle 301 almaya karar verdik. 97 Clio'dan inip Peugeot 301 (2015 model) 'e binmek, bana lüks bile gelir. :D

NecdetPek
10-06-2017, 06:22
Hocam benim de boyum 185. Şu an mevcut arabam 97 model Renault Clio. İlk seri, Fransa'dan ithal. 20 senelik araba ama maşallahı var. Motor sesi içeriye çok geliyor onun da ama çok da fark etmiyor. Motor sesini hissetmek bazen güzel. 3 kişilik aileyiz, ben ehliyeti alalı 3 sene oluyor. İlk arabayı bu nedenle pratiğim gelişsin diye düşük bir şey aldık. Yakıtı az, ekonomik ve geniş iç hacim nedeniyle 301 almaya karar verdik. 97 Clio'dan inip Peugeot 301 (2015 model) 'e binmek, bana lüks bile gelir. :D
Hayırlısı olsun. [emoji4]

SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

NecdetPek
10-06-2017, 07:19
Toledo'yu kullanan bir arkadaştan dinledim ve ölçü rüzgarlı havalardaki dengesizlik benzerliği.
Yan sert rüzgarlar altında aracın sürüş çizgisini korumadaki sıkıntılardı.
Ben de Rapid ile uzun yol yapma şansı yakaladım. (Antalya- Belıkesir - Çanakkale - İzmir- Aydın ve tekrar Antalya)
Onda da yan rüzgarlarda gezme sevdası vardı. Aradaki fiyat farklarını da düşünüce ve kriteri de bu yan hava akımlarına olan tepki olarak koyunca ben o kadar fark verip o arabalardan birini almam.

Beklenti ve sorun listelerimi o nedenle yazmıştım. Önceliğim aracın iç kalitesi, kapısı, cam düğmesi vs olsa sizinle benzer düşünebilirdim. O özellikleri öne alan kişilere de saygı duyarım. Ama benim önceliğim yan rüzgarlara olan tepkisi olması sizin ise bu olaydan hiç bahsetmemeniz ortak düşünceye varmamızı engelliyor.

Örneğin şimdi kullandığım 308 bu konuda son derece başarılı. Deli gibi esen rüzgarlı yollarda çizgisini bozmuyor. Buna karşılık benim koltuğun arkasına sadece çocuklar oturabiliyor. Şimdi ölçü iç hacim olsa 301 308'den iyi araba. Ama yolda gidiş olunca 308'in yanında B -Sedan ların hiç birinin esamesi okunmaz. Sadece şehir içi kullansam ve otomatik baskısı üzerimde olmasaydı benim 301'i asla satmazdım. Hem daha ekonomik, hem daha ferah bir araç olarak kullanır giderdim. Onca emeğimde kapımın önünde dururdu.

ayı_boğan
11-06-2017, 16:18
yakıt , iç hacim ve bagaj için 301 harika