PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ESP Arızası ve Egzoz Emisyon Hatası Uyarısı



POLISTNBLS
01-02-2017, 22:02
Arkadaşlar,
Başım bu aralar epey dertte! Malum kutup soğukları ülkemizin birçok yerinde hakim. Konyada bu hafta gece ve sabahın ilk saatleri -15, -18 dereceleri yaşıyoruz.
Yıllardır Peugeot kullanıcısıyım ve bu 4.aracım ama ilk defa başıma gelen ve 2 gündür musallat olan 2 ayrı sorun yaşıyorum. Aracım 2010 Millesim Hdi Auto6r. İşe gitmek için evden çıkıp aracımı çalıştırıp biraz motoru rölantide ısıttıktan sonra 1. Vites ve 2.vitesin ardından arabada aşırı tekleme ve titremeyle birlikte ekranda Esp arızası yazısı ve Motor arıza ışığı belirdikten sonra araç teklemeye devam edip gaz yememeye başlıyor. Sağa çekip stop ediyorum tekrar çalıştırıp bi 5 dk bekledikten sonra sorun düzeliyor ve hata kalmıyor arıza ışığı sönüyor. Fakat bu seferde Egzoz Emisyon hatası uyarısı çıkıyor ve kaybolmuyor yeniden stop edip çalıştırsam bile. Akşam iş çıkışı çalıştırdığımda ise yine herşey düzelmiş arıza uyarı ve ışıkları normale dönmüş oluyor. Ancak biraz ilerleyip araba 3 yada 4 . Vitese geçtiğinde tekrar yoğun tekleme ve yığılmanın ardından gaz yemeyip yolun sağına çektirmeye zorluyor sonunda. Araç 15-20 dk yol gidip ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmıyor. Bütün viteslerde 6.vites ve hızlı kullanımda bile herhangi bir sıkıntı yok. Kafayı yemek üzereyim dostlar.
Yıllardır İstanbulda yaşadığım için böylesine soğuk havaları ne ben be araçlarım yaşamadı. Şimdi Konyada bir servise götüreceğim yarında bu sorunlar devam ederse. Ancak anlayan anlamayan kimselerin saçmalamalarından ve iş bilmeyen adamlara denk gelme riskinden dolayı öncelikle sizlerin görüş ve yorumlarınıza göre bu sorunlarım hakkında daha donanımlı bir şekilde servisin yolunu tutmayı düşünüyorum. Bu her 2 sorunla daha önce karşılaşan oldumu hiç aramızda? Belki sorun havaların soğuk olması kadar basit birşeyden kaynaklı belkide çok çok büyük bir sıkıntı. O değerli görüş ve tecrübelerinize ihtiyacım var :(

HamzaHakkı
02-02-2017, 11:26
Arkadaşlar,
Başım bu aralar epey dertte! Malum kutup soğukları ülkemizin birçok yerinde hakim. Konyada bu hafta gece ve sabahın ilk saatleri -15, -18 dereceleri yaşıyoruz.
Yıllardır Peugeot kullanıcısıyım ve bu 4.aracım ama ilk defa başıma gelen ve 2 gündür musallat olan 2 ayrı sorun yaşıyorum. Aracım 2010 Millesim Hdi Auto6r. İşe gitmek için evden çıkıp aracımı çalıştırıp biraz motoru rölantide ısıttıktan sonra 1. Vites ve 2.vitesin ardından arabada aşırı tekleme ve titremeyle birlikte ekranda Esp arızası yazısı ve Motor arıza ışığı belirdikten sonra araç teklemeye devam edip gaz yememeye başlıyor. Sağa çekip stop ediyorum tekrar çalıştırıp bi 5 dk bekledikten sonra sorun düzeliyor ve hata kalmıyor arıza ışığı sönüyor. Fakat bu seferde Egzoz Emisyon hatası uyarısı çıkıyor ve kaybolmuyor yeniden stop edip çalıştırsam bile. Akşam iş çıkışı çalıştırdığımda ise yine herşey düzelmiş arıza uyarı ve ışıkları normale dönmüş oluyor. Ancak biraz ilerleyip araba 3 yada 4 . Vitese geçtiğinde tekrar yoğun tekleme ve yığılmanın ardından gaz yemeyip yolun sağına çektirmeye zorluyor sonunda. Araç 15-20 dk yol gidip ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmıyor. Bütün viteslerde 6.vites ve hızlı kullanımda bile herhangi bir sıkıntı yok. Kafayı yemek üzereyim dostlar.
Yıllardır İstanbulda yaşadığım için böylesine soğuk havaları ne ben be araçlarım yaşamadı. Şimdi Konyada bir servise götüreceğim yarında bu sorunlar devam ederse. Ancak anlayan anlamayan kimselerin saçmalamalarından ve iş bilmeyen adamlara denk gelme riskinden dolayı öncelikle sizlerin görüş ve yorumlarınıza göre bu sorunlarım hakkında daha donanımlı bir şekilde servisin yolunu tutmayı düşünüyorum. Bu her 2 sorunla daha önce karşılaşan oldumu hiç aramızda? Belki sorun havaların soğuk olması kadar basit birşeyden kaynaklı belkide çok çok büyük bir sıkıntı. O değerli görüş ve tecrübelerinize ihtiyacım var :(
Abi Konya'da şu sıralar acayip bir soğuk var. Bizim 308 iyi kötü çalışıyor fakat 407 çalışmadı, mazot filtresinde su var uyarısı veriyor mecburen yetkili servise çektik aracı bakalım bugün belli olacak sonuç. Ben soguklara bağlıyorum bu sorunu ama baktirmakta fayda var. Bir de yakıtı hangi istasyondan alıyorsun abi?

CaglarB
02-02-2017, 13:24
Geçmiş olsun, ben soğuktan olduğunu düşünmüyorum aynı araçlar Norveç'te dahi kullanılıyor.Yakıt kalitesiyle ilgili olabilir bence, deponuzun dibi kalmış olmasın ?
Kayseri'de -17-18 bu aralar sabahları 2000 model 406 2.0hdi 2 kere ısıtma sonra 3. de marş basınca direkt alıyor.

POLISTNBLS
02-02-2017, 18:15
Arkadaşlar yakıtı aracı aldığımdan beri aynı istasyondan alıyordum. Geçen hafta yönüm ters olduğu için yolun karşısında yine aynı firmanın diğer bayisinden aldım. Hamza Selçuklu Esenler tarafında oturuyorum kardeşim. Dedemandan Sille yönüne giderken ilk petrol olan Opet Sözen den alıyorum sürekli. Bana aşırı soğuklar gibi geldi. Çünkü bu kuru ayaz başladığından beri arabalarımızı geçtim yollar binalar vs vs herşey zarar gördü abartısız. Eriyen kar suyu aracın altına yapışıyor ve akşam ayaza çekince kütür kütür donuyor alt takımda bütün aksamlar. İsmail kardeşimlede görüştüm ve onunda tecrübeleri sonucu bana aktardığı "Esp sensörlerinin donması sonucu geçici hata vermiş olabileceği" yönündeki görüşü banada mantıklı geliyor. Araç belli süre gittikten ve motor ısındıktan sonra bu 2 hatada geçiyor. Çağlar kardeşim haklısın bizim araçlarda diğer bütün araçlar gibi aşırı sıcaklar ve soğuklar gibi sınırları zorlayan bir dizi testlerden geçiyor ama başlangıçta testten geçen bütün araçlar satıldıktan sonra bi şekilde çeşitli arızalar verebiliyor. Belkide Peugeot markası arıza verme açısından diğer markalara göre daha pozitif bir sıralamaya sahip. 4.Peugeot aracım olması, 7 yıldır Peugeot kullancısı olarak ilk kez teknik bir arızayla karşılaşmam beni haliyle şaşırttı ve korkuttu.

HamzaHakkı
02-02-2017, 19:54
Arkadaşlar yakıtı aracı aldığımdan beri aynı istasyondan alıyordum. Geçen hafta yönüm ters olduğu için yolun karşısında yine aynı firmanın diğer bayisinden aldım. Hamza Selçuklu Esenler tarafında oturuyorum kardeşim. Dedemandan Sille yönüne giderken ilk petrol olan Opet Sözen den alıyorum sürekli. Bana aşırı soğuklar gibi geldi. Çünkü bu kuru ayaz başladığından beri arabalarımızı geçtim yollar binalar vs vs herşey zarar gördü abartısız. Eriyen kar suyu aracın altına yapışıyor ve akşam ayaza çekince kütür kütür donuyor alt takımda bütün aksamlar. İsmail kardeşimlede görüştüm ve onunda tecrübeleri sonucu bana aktardığı "Esp sensörlerinin donması sonucu geçici hata vermiş olabileceği" yönündeki görüşü banada mantıklı geliyor. Araç belli süre gittikten ve motor ısındıktan sonra bu 2 hatada geçiyor. Çağlar kardeşim haklısın bizim araçlarda diğer bütün araçlar gibi aşırı sıcaklar ve soğuklar gibi sınırları zorlayan bir dizi testlerden geçiyor ama başlangıçta testten geçen bütün araçlar satıldıktan sonra bi şekilde çeşitli arızalar verebiliyor. Belkide Peugeot markası arıza verme açısından diğer markalara göre daha pozitif bir sıralamaya sahip. 4.Peugeot aracım olması, 7 yıldır Peugeot kullancısı olarak ilk kez teknik bir arızayla karşılaşmam beni haliyle şaşırttı ve korkuttu.

Abi ben soğuklara bağlıyorum başka bir açıklaması yok çünkü böyle bir soğuk yok yani. Evet bu araçlar Norveç'te ve onun gibi soğuk ülkelerde kullanılıyor tabi fakat onların yakıt sistemlerinde ısıtma gibi donanımlar oluyor ve kullanılan akaryakıtta donmaya karşı daha dayanıklı. Yakıttan olacağını sanmam abi dayımda sürekli o istasyondan alıyor bir sorunla karşılaşmadık ki onun ev de esenler tarafında yani merkeze göre bi 3 derece daha soğuk bir yerde :) abi aracı göstermediysen az bekle yarından itibaren havalar ısınmaya başlıyor soğuktan mı yoksa başka bir sebepten mi anlaşılır.

adembyr
01-03-2018, 10:22
Hocam merhaba. Aracım 5008, 2011 model, Saraybosna'da yaşıyorum, bir kaç gündür hava sıcaklığı geceleri eksi 17-18, gündüzleri eksi 8-10 arası değişiyor. Dün akşam işten dönerken Motor Arıza ışığı ve ESP Uyarısı aynı anda verdi. 4. viteste de gaz yememe ve yığılma problemi yaşadım. Eve kadar gittim. Bu sabah çalıştırdığımda ESP yanmadı ama motor arıza ışığı yanmaya devam etti. Onun dışında araçta herhangi bir sıkıntı görmedim, sürüş esnasında da herhangi bir sıkıntı yok. Havalar ısındıktan sonra sizin probleminiz düzeldi mi? Düzelmedi ise ne yaptınız?